Gå til innhold

Bmw E34 530i M54B30 Baneprosjekt


EirHoy
 Share

Anbefalte innlegg

Satser på å få bestilt litt deler i løpet av kvelden! da blir dette bestilt:

-Powerflexforinger til bærearmer og stablisatorstang.

-Repsett til 540i bremsene. ( mulig jeg trenger litt tips til å gjøre den jobben, men kommer tilbake til det)

-Begge bærearmene på høyre side.

-Begge stablisatorledd fremme.

-Hjullager fremme. muligens bak også. får se hva pengene sier.

-bremseskjold fremme.

også mulig jeg har glemt noe... finner vell altid noe mere dill! :D

 

Heillakkering er noe som må bli gjort på denne bilen! og det har jeg planer om å ta til sommeren etter jeg har jobbet ræven av meg. muligens rett etter sommeren! men uansett. vet det er tidlig, men trenger noen fargetips! har sett på litt forskjellig, og har vurdert samme farge som jeg har: Granitesilber. men har også sett litt på blå E34 og syntes det ser veldig bra ut! :)

Lite innspirasjonsbilde! :D 

 

post-74519-0-59350500-1384285114_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på farge på min E34 selv. Står mellom Avus Blue med sterlingsilber skjørter og lepper, diamantschwarz med sterlingsilber skjørter og lepper, eller ren sterlingsilber. Gleder meg til så se hva du velger :)

Granitsilber er også en fin farge, hvertfall med M5 fangere :)

show2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vurdert den fargen. er vell det jeg har nå egentlig :) men bilen har vert lakkert i hjemme i garasjen til han jeg kjøpte bilen oss for fire år siden og kan si det sånn at det er fult av rusk som har kommet i lakken så er fult av prikker over ALT :) så trenger ny lakk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte så vidt å kappe ut delar av kanalen på høyre side bak, og fant jo selvfølgelig mer rust inni kanalen, men tror det skal gå ganske greit å sveise! :)

noen bilder:

HTPtJRs.jpg

4bAzCeY.jpg

viFOxK8.jpg

wSssLFb.jpg

XT0cpu2.jpg

3OtlRk3.jpg

OwTuI5E.jpg

0AhOZEV.jpg

nPZkLF1.jpg

g1M4671.jpg

dFcmgpd.jpg

Og sånn ble det etter endel kapping og sliping :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe vits i å turbomate en 2.0l rekkesekser? snakker da ikke om 700 hjulhester, men rundt en 250-300+ litt :) hvilken boring er det på b20 motorene? noen mulighet for å stroke disse til noe mere? har ikke satt meg helt inn i dette... så blir muligens noen dumme spørsmål, menmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken girkasse er det orginalt på m50b20 motorene? er en kompis som har en m54b30 motor jeg skulle få billig. må bytte stempel, hone sylinder, bytte underspylinger, rådelager og pakninger. hadde vert en fin prosjektmotor :D men vil kassa jeg har på nå funke ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...