Gå til innhold

BMW E30 M30 762whp/1009wnm. Lakkert!


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Har da en bmw e30 coupé som jeg begynte på for 3år siden. denne var så gjennomrusten og planen var heletiden og få den ferdig og registrert. men etter som tidligere eiere har gjort dårlig arbeid med hjulbuer innerskjermer osv har jeg finni ut at det enkleste og morsomste er og bygge bilen om til en 100% driftebil :smile:

Planer for bilen er som følger:

- Selv bygger bur fra pedersen racing.

- Bytte ut tak kasetten med carbon tak

- Zionsville quick ratio steering kit stag 3 (2,7 turns styring)

- Custom bærearmer og styrestag for bedre styrevinkel (Skal ikke ha wisefab style)

- K- sport bremser foran og bak

- BC-racing drifting coilovers

Kommer nermere inn på oppsett osv seinere :smile:

27cxrh45qz99o5ct87mu.jpg

q88fdx2h7gnqdd5mpsl9.jpg

Pussa bilen helt rein under og pungtsveiset rundt alle karosseri skjøter er.

Syregrunnet, fuga opp alle på nytt og lakka i ramme lakk til lastebil, Volvo ramegrå er brukt under.

7aw2h21nbraxk1w0bw6c.jpg

ybw95fe40x9z5ly7sg35.jpg

hpbu6c9tsetpfqeg763f.jpg

kiut3a1q64suy0t710l5.jpg

Brock B1 10'' breie bak, her uten bremseskiver og spacere :-P

dwow8g7titqahgccvi89.jpg

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregel 3!
Skrevet
:applause: Dette blir morsomt å kjøre med :D

Har et håp om at det kan bli morsomt :-) Bare håpe jeg klarer og få den ferdig nå da :-/ Har gått veldig tregt egentlig. Men nå er verste jobben gjort, bilen er så og si rustfri :-) Vertfall ingen flere hull.

Noen her inne som har prøvd eller veit om det går ann og sette en s38 motor rettstilt i en e30? Hørt at det ikke går siden motoren er såpass høy :-/

Skrevet

har bare lest om det jeg da, Men sett folk skriver at dem har space'a ned travers eller kutta litt på innsiden av panseret, eller om det var begge deler. Du kan jo ha skilt på den selv om du lager driftebil da, Er jo norsk bil. Ta en liten kamerat EU bare :P Hadde vært gøy da :D

Skrevet
har bare lest om det jeg da, Men sett folk skriver at dem har space'a ned travers eller kutta litt på innsiden av panseret, eller om det var begge deler. Du kan jo ha skilt på den selv om du lager driftebil da, Er jo norsk bil. Ta en liten kamerat EU bare :P Hadde vært gøy da :D

Ja, veit jeg må senke traversen, det må gjøres for og få plass til motoren selv om den er skråstilt vist nok. Men har et håp om og få rettstilt den fordi da blir det bedre plass til turbo grenrør osv :-)

Kompis eu blir uaktuelt, blir for mye greier om jeg blir stoppa. har fri tilgang til prøveskilt også. :-P

Skrevet
fri tilgang er luksus da ;)

Ja, eller tilnærma fri tilgang da :-P Men litt strengere regler siden det er firma skilt. så veldig lett at biltilsynet/ polti tar dem om ikke reglene følges. Som bare en stk i bilen og skal kun brukes til flytting/ prøvekjøring av kjøretøy :-/

  • 3 weeks later...
Skrevet

Hei å god søndag :-)

Har skjedd litt men ikke mye siden sist. Har ikke noe bilder og vise fram. har egentlig mest gått i rydding i div ting på verksted, lakka bruktsbilen og solgt pickupen. Men har da fått gjort litt på e30'n også. Og har gått litt tanker gjennom hue. Vurderer sterkt og kjøpe glassfber skjermer , c-stolpe og bagasjelokk. men veit ikke helt. Noen som har noen innspill å komme med? :-) Kanskje litt teit og gjøre det og ikke kjøre fullt ut med 5-bolts understell osv?

Har egentig bare gjort små ting med bilen siden sist.

- Flyttet spyleveske beholder bak.

- Klipt i orginal ledningsnettet tatt kontaktstykker til ting jeg skal bruke til mit eget ledningsnett

- koblet om på varmeappartet jeg kjøpte av m3 yngve.

- Fjærnet div dilldall fester inni bilen og i motor rommet.

- Sveiset igjen hullet til bkf hullet i torpedoveggen

 

Planen framover nå er og få bilen rullbar og få den til sveising av bur, bytte ut taket med carbon tak.

Når buret er sveiset skal jeg også få pusset bilen helt ned innvendig igjen, grunnet gulvet ser ikke veldig bra ut. stygg fuging rundt sveiser osv. Også lakke buret og innvendig bilen.

Skrevet

Tøft prosjekt. Liker at du går andre veier enn wisefab! Skal du kjøre s38 turbo og litt effekt bør du jo oppgradere bakstillinga med store medbringere og knuter, samt 210-diff uansett, og da blir det jo 5-bolt :)

Skrevet

Tøft prosjekt. Liker at du går andre veier enn wisefab! Skal du kjøre s38 turbo og litt effekt bør du jo oppgradere bakstillinga med store medbringere og knuter, samt 210-diff uansett, og da blir det jo 5-bolt :)

Takk for det :-) Ja, har lyst på den bil som ser mestt mulig ''orginal'' men også en bil man kan hive i ''90'' graders sladd :-P

Ja, prata med ''kolegan'' din Jørgen anngående motorbygget. Hakke økonomi til 1000hk ++ som dere :-P Men har veldig lyst på 5-600 hjul hester? :-) Hadde tenkt meg annen bakstilling ja, men tror jeg skal la den orginale bakstillinga være sånn som den er vertfall en sesong :-) Også får jeg forske på utbedring av den nestevinter igjen. Bilen fortjener og bli brukt nå etter snart 4års bygging og 2år uten understell :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...