Jås Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Hei! Driver med overhaling av motor, og vil da prøve å få den til å se ok ut etterpå også. Noen som har noen produkter å anbefale her? Eller fremgangsmåter? Er det lurt å lakke de delene som ikke har lakk,som toppen og diverse? Har søkt litt rundt,og folk gjør mye rart synes jeg... Og så trenger jeg tips til innsugsboks og toppdeksel, gjelder en s14. Hvordan lakk skal jeg bruke for å få den originale looken, og hvordan få polerte bokstaver?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Ikke lakker deler som ikke blir varme med varmelakk som trenger oppvarming for herde da. Heller ikke bruk grunning der det blir varmt. Har lært selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Toppen din i alu må du ikke lakke. Leder varme bedre om den er ubehandlet. Til eksosdeler og andre deler som blir utsatt for veldig høy temp har jeg god erfaring med denne: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=213 For alle andre motordeler (blokk, braketter etc.) har jeg god erfaring med denne: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=609 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 Takk for tips! Toppen hadde jeg ikke tenkt å lakke nei,kun vaske grundig. Blir nok handla litt fra gasolin ser jeg,har fått flere tips om produktene derfra.. Lurer på den klarlakken til rent stål/alu,noen som har testa den? Mikael,brukte du sprayboks eller sprøytelakken på manifold? Ser den ene tåler høyere temp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... 3de506e6d2 Den er fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 har aldri brukt varmelakk på noe motorer. og aldri hatt problemer.. blir blokka og ting rundt varmere enn 100-120 grader er det no galt.... ( forutenom grenrøret men den skal du vell ikke lakkere) toppdeksel og manifold bruker du krympelakk ifra gasolin. har brukt den selv på m88 toppdekslet og plenumet og det blei knall http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=123 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 har aldri brukt varmelakk på noe motorer. og aldri hatt problemer..blir blokka og ting rundt varmere enn 100-120 grader er det no galt.... ( forutenom grenrøret men den skal du vell ikke lakkere) toppdeksel og manifold bruker du krympelakk ifra gasolin. har brukt den selv på m88 toppdekslet og plenumet og det blei knall http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=123 Må den krympelakken bakest i ovn for å herde? Usikker på hva jeg gjør med grenrøret,hadde ikke tenkt å lakke det i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Til plastdelene i motor er rens for plast/hagemøbler veldig effektivt,blir som nytt når man avslutter med vanlig interiørrens for eks Armor all matt finish. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 har aldri brukt varmelakk på noe motorer. og aldri hatt problemer..blir blokka og ting rundt varmere enn 100-120 grader er det no galt.... ( forutenom grenrøret men den skal du vell ikke lakkere) toppdeksel og manifold bruker du krympelakk ifra gasolin. har brukt den selv på m88 toppdekslet og plenumet og det blei knall http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=123 Må den krympelakken bakest i ovn for å herde? Usikker på hva jeg gjør med grenrøret,hadde ikke tenkt å lakke det i utgangspunktet. det trengs ikke, men mange sier det blir bedre, merker STOR forskjell på første gang toppdekslet blir varmt egentlig. jeg la mitt foran en dieselvarmer i par timer med litt javnt flytting så det fikk "javn" oppvarming Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 Ok,ser for meg kjærringa blir hissig om jeg slenger bildeler i ovnen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 ikke no å bry seg om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 ikke no å bry seg om Hehe,nei det var det da.. hvor mye trenger jeg til toppdeksel og innsug da skal tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 jeg måtte ha 3 bokser til toppdeksel og plenium på m88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 Klarer meg med 2 jeg da,siden min mangler 2 sylindre... takk for tips! Tenker jeg kjøper 3 bokser. Glassblåste du delene først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 glassblåste alt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå