Gå til innhold

Lakking/behandling av motordeler


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Driver med overhaling av motor, og vil da prøve å få den til å se ok ut etterpå også. Noen som har noen produkter å anbefale her? Eller fremgangsmåter? Er det lurt å lakke de delene som ikke har lakk,som toppen og diverse? Har søkt litt rundt,og folk gjør mye rart synes jeg...:)

Og så trenger jeg tips til innsugsboks og toppdeksel, gjelder en s14. Hvordan lakk skal jeg bruke for å få den originale looken, og hvordan få polerte bokstaver??

Skrevet

Ikke lakker deler som ikke blir varme med varmelakk som trenger oppvarming for herde da.

Heller ikke bruk grunning der det blir varmt.

Har lært selv :mrgreen:

Skrevet

Toppen din i alu må du ikke lakke. Leder varme bedre om den er ubehandlet.

Til eksosdeler og andre deler som blir utsatt for veldig høy temp har jeg god erfaring med denne:

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=213

For alle andre motordeler (blokk, braketter etc.) har jeg god erfaring med denne:

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=609

Skrevet

Takk for tips! Toppen hadde jeg ikke tenkt å lakke nei,kun vaske grundig.

Blir nok handla litt fra gasolin ser jeg,har fått flere tips om produktene derfra..:)

Lurer på den klarlakken til rent stål/alu,noen som har testa den?

Mikael,brukte du sprayboks eller sprøytelakken på manifold? Ser den ene tåler høyere temp.

Skrevet

har aldri brukt varmelakk på noe motorer. og aldri hatt problemer..

blir blokka og ting rundt varmere enn 100-120 grader er det no galt.... ( forutenom grenrøret men den skal du vell ikke lakkere)

toppdeksel og manifold bruker du krympelakk ifra gasolin. har brukt den selv på m88 toppdekslet og plenumet og det blei knall :)

http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=123

Skrevet
har aldri brukt varmelakk på noe motorer. og aldri hatt problemer..

blir blokka og ting rundt varmere enn 100-120 grader er det no galt.... ( forutenom grenrøret men den skal du vell ikke lakkere)

toppdeksel og manifold bruker du krympelakk ifra gasolin. har brukt den selv på m88 toppdekslet og plenumet og det blei knall :)

http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=123

Må den krympelakken bakest i ovn for å herde?

Usikker på hva jeg gjør med grenrøret,hadde ikke tenkt å lakke det i utgangspunktet.

Skrevet

Til plastdelene i motor er rens for plast/hagemøbler veldig effektivt,blir som nytt når man avslutter med vanlig interiørrens for eks Armor all matt finish.

Skrevet
har aldri brukt varmelakk på noe motorer. og aldri hatt problemer..

blir blokka og ting rundt varmere enn 100-120 grader er det no galt.... ( forutenom grenrøret men den skal du vell ikke lakkere)

toppdeksel og manifold bruker du krympelakk ifra gasolin. har brukt den selv på m88 toppdekslet og plenumet og det blei knall :)

http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=123

Må den krympelakken bakest i ovn for å herde?

Usikker på hva jeg gjør med grenrøret,hadde ikke tenkt å lakke det i utgangspunktet.

det trengs ikke, men mange sier det blir bedre, merker STOR forskjell på første gang toppdekslet blir varmt egentlig.

jeg la mitt foran en dieselvarmer i par timer med litt javnt flytting så det fikk "javn" oppvarming

Skrevet

Klarer meg med 2 jeg da,siden min mangler 2 sylindre...;) takk for tips! Tenker jeg kjøper 3 bokser. Glassblåste du delene først?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...