Gå til innhold

Hvordan få tak i verkstedhistorikk?

Waterhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt en 2011 E90 320D, og prøver å samle sammen mest mulig historikk på bilen. Selv om bilen bare er et par år gammel ønsker jeg å ha mest mulig dokumentasjon på hva som er gjort med den. Dette er noe jeg har gjort med alle bilene mine, og en perm full av kvitteringer, servicerapporter, osv. er noe som settes pris på av den som en gang skal overta bilen etter meg.

Min bli ble kjøpt ny hos Stenshagen i Oslo. Den ble senere tatt som innbytte hos en forhandler her i Tromsø, hvor jeg kjøpte den. Jeg har vært i kontakt med Stenshagen for å få oversendt det de har av historikk, men de nekter å sende meg noe som helst. Servicehefte har jeg, men det jeg er ute etter, er om bilen har vært inne utenom service, f.eks på garantireparasjon. Er det noen som har en god forklaring på hvorfor Stenshagen ikke er villig til å gi meg denne informasjonen? Jeg har sendt samme spørsmålet til Stenshagen, men har ikke fått svar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har full innsynsrett på slike ting så de har ikke lov å nekte, de kan gjerne prøve (noe de fleste gjør) men du har retten på din side så ikke gi deg der.

Har hatt tilsvarende problemer med Stamsaas her i Sarpsborg en gang men etter jeg oversendte klage med info om at forbrukerombudet ble satt på saken om de ikke etterfulgte kravet tok det 3 dager så var det en diger konvolutt i postkassa med all historikk på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...