Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en X3 (2012) så kan man aktivere / dekativere såkalt DRL (daylight running light) i iDrive. Aktiverer man dem (frontlysa) og det er lyst ute, så lyser ikke baklysa men kun haloene fremme. Deaktiverer man DRL, så får man vanlig nærlys fremme og baklys.

Trodde egentlig bil solgt ny i Norge skulle ha baklys OG frontlys under såkalte kjørelys som default. Er det noe jeg har iversett her - eller er det bare ulike pre-programmeringer fra fabrikk man må justere etterpå hos forhandler?

Skrevet

Det er mange nye biler som ikkje har baklys på dagtid når bryteren står i "Auto". Problemet var dei første bilene som kom til Norge med dette systemet og eierene ikkje veit om det, så slår ikkje baklysene seg på når det er mørkt ute eller om enn kjører inn i en tunell. Derfor har eg møtt mange biler helt uten baklys når det har vært mørkt ute. Det er utrolig irriterene, og kan skape farlige trafikksituasjoner etter min meining. Heldigvis har importørene sjønt dette nå, slik at baklysene slår seg på automatisk når det er skumring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...