Pinto Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Hei! har en Proson boombox 2x12 (http://img405.imageshack.us/img405/5885 ... 174403.jpg) Ut ifra det jeg har skjønt er det 2x300w 4 ohm. Noen som vet hva slags forsterker jeg bør bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Tja... Hvilket budsjett har du? Til den der trenger du ikke stort Biltema kanskje har noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 helst ikke over 2k men må jeg over så går det fint vil helst ikke ha biltema, vet at thorshov og bilxtra har en del forsterkere. men bassern er på 2x300w 4 ohm, er det mulig å koble det opp på 2 ohm`s forsterker selvom bassern er på 4 ohm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 En forsterker "er" aldri noen ohm. Det er kun angitt hvor langt ned i "ohm" den tåler å bli lastet. Du klarer deg fint med en liten 2-kanaler som kan brokobles. Koster ikke stort, kanskje rundt tusenlappen? Evt så kan du kjøpe deg en skikkelig forsterker nå så du er klar når du (sannsynligvis snart) vil oppgradere den bassen din. Du sier 2x300 watt i 4ohm. Er det to terminaler på kassa? Eller kun et par ledninger som går inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 er 2 koblingspunkt på bassen. en til hvert element. (http://images.bimmers.no/files/pe8hfmg2on02d8kfv10c.jpg) Så det du sier, er at jeg kan koble opp bassen på denne f.eks da? Må jeg brokoble da? http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/ly ... ss-r-6002/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Se der ja! Siden hvert element er 4 ohm kan du enten få ut 2ohm eller 8ohm. 2ohm er vel mest fordelaktig her. Som sagt, kjøp deg en liten 2-kanaler du kan koble på denne. Det vil ikke bli ekstrem bass ut av denne løsningen uansett så trenger ikke blakke deg på forsterker. Husk å parallellkoble elementene og så brokoble inn på forsterker. HVordan dette gjøres på forsterker står gjerne i manualen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Takker for hjelpen! Skjønner tegning litt mer nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Forresten, Hva skjer om jeg bare kobler det rett inn på forsterkeren? og ikke "brokobler" det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Dersom du kobler de til hver sin kanal så er det vel lite som skjer, men når to elementer står i samme kammer som her så burde de brokobles slik at de får samme signal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Høres bra ut, men da vet jeg hva jeg skal gjøre! takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå