Gå til innhold

Bmw e36 318 (m40) nøkker under kjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en E36 som jeg plages noe grusomt med. Den har veldig høyt bensinforbruk og rykker fælt under kjøring, er også noe ustabil på tomgang når den er kald.

Noen som har formeninger ang bensinforbruket?

Når det gjelder det at den rykker under kjøring, forekommer dette når f.eks jeg kjører i 3 gir med 40km/t og med 2000 omdreininger stabilt, begynner den å rykke. så snart jeg slipper opp gasspedalen eller trør på, stopper dette. Dette er egentlig uansett fart og gir, så lenge den er rundt 2000rpm..

Tomgangen har kanskje noe med det over å gjøre? Har bytta tomgangregulator, luftmengdemåler, sjekket slanger for falskluft, men alt ser bra ut. Kan den dra falskluft gjennom toppakningen om denne er dårlig?

Har nylig kommet over et funn, der det er bensin i olja..

Håper noen kan hjelpe, blir litt gal av denne bilen, hehe :-)

Skrevet
Lambdasonde.

Kan den forårsake høyt drivstofforbruk og rykking? Noen grei måte å teste den? Kjipt å bytte den, for så å vise seg at det ikke er problemet. Koster litt disse.

Skrevet

Ja, det er akkurat det som er konsekvensene av gåen lambda.

Du kan sjekke det på en veldig enkelt måte: Koble av batteriet. Vent 30 minutter. Koble av kontakten ved lambdasonden. Du trenger ikke å skru ut lamdbasonden, kun ledningen til bilen. Koble på batteriet. Kjør en tur. Hvis problemet er borte er det defekt lambda.

Hadde akkurat samme problem som du hadde, løste seg ved å kjøpe ny lamdba på koed for 900,- kroner.

Skrevet

Nei. Jeg kjørte uten lambda lenge, da jeg ventet på at ny skulle komme i posten. Bilen oppfører seg helt normalt, men kan bruke litt mer bensin. Rykking / nykking vil forsvinne.

Skrevet

Ok, takk for tips! Skal teste dette i morgen. Gir tilbakemelding her. Men noen som veit noe om det at det er bensin i olja? Typiske feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...