drawz Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Hei! Har en E36 som jeg plages noe grusomt med. Den har veldig høyt bensinforbruk og rykker fælt under kjøring, er også noe ustabil på tomgang når den er kald. Noen som har formeninger ang bensinforbruket? Når det gjelder det at den rykker under kjøring, forekommer dette når f.eks jeg kjører i 3 gir med 40km/t og med 2000 omdreininger stabilt, begynner den å rykke. så snart jeg slipper opp gasspedalen eller trør på, stopper dette. Dette er egentlig uansett fart og gir, så lenge den er rundt 2000rpm.. Tomgangen har kanskje noe med det over å gjøre? Har bytta tomgangregulator, luftmengdemåler, sjekket slanger for falskluft, men alt ser bra ut. Kan den dra falskluft gjennom toppakningen om denne er dårlig? Har nylig kommet over et funn, der det er bensin i olja.. Håper noen kan hjelpe, blir litt gal av denne bilen, hehe
Cab3serie2009 Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Hva slags type motor har du? Og har du eller andre noen gang brukt kondensfjerner på tanken?
drawz Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 Det er en 1991mod 318i med m40 motor. Har selv ikke brukt kondensfjerne.. Veit ikke hva som er gjort av tidligere eier.
drawz Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 Lambdasonde. Kan den forårsake høyt drivstofforbruk og rykking? Noen grei måte å teste den? Kjipt å bytte den, for så å vise seg at det ikke er problemet. Koster litt disse.
Thewiz Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Ja, det er akkurat det som er konsekvensene av gåen lambda. Du kan sjekke det på en veldig enkelt måte: Koble av batteriet. Vent 30 minutter. Koble av kontakten ved lambdasonden. Du trenger ikke å skru ut lamdbasonden, kun ledningen til bilen. Koble på batteriet. Kjør en tur. Hvis problemet er borte er det defekt lambda. Hadde akkurat samme problem som du hadde, løste seg ved å kjøpe ny lamdba på koed for 900,- kroner.
drawz Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 Ok. Men vil ikke bilen oppføre seg rart når jeg kobler ut labdaen uansett? Har ikke så veldig god greie på det der.
Thewiz Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Nei. Jeg kjørte uten lambda lenge, da jeg ventet på at ny skulle komme i posten. Bilen oppfører seg helt normalt, men kan bruke litt mer bensin. Rykking / nykking vil forsvinne.
drawz Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 Ok, takk for tips! Skal teste dette i morgen. Gir tilbakemelding her. Men noen som veit noe om det at det er bensin i olja? Typiske feil?
drawz Skrevet September 24, 2013 Forfatter Skrevet September 24, 2013 Da har jeg prøvd å koble ut labdaen, uten hell. Bilen oppfører seg helt likt fordet. Andre tips?
Eviltoy Skrevet September 24, 2013 Skrevet September 24, 2013 beklager spam, men du er ikke den eneste med M40 med problemer! Sjekke plugger om det er noe galt med dem, mine er Knall hvite etter 4-5dager! =(
drawz Skrevet September 24, 2013 Forfatter Skrevet September 24, 2013 Testet med startgass rundt om kring i motorrommet i dag for å se om det var falskluft noen steder. Ikke mye funn med det heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå