Jump to content

Cab3serie2009

Members
  • Content Count

    159
  • Joined

  • Last visited

About Cab3serie2009

  • Rank
    Løytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    320i Cabrio 2009 E93-N43

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Noen som har kjørt fra Kalix til Kirkenes via vei 971 (Finland) som kommer inn i Norge ved Neiden?
  2. Jeg endte opp med å måtte skifte alle 4 coiler. Da jeg fikk bytta coil 1 gikk det 2-3 dager så var problemet tilbake. På avlesing stod det at feilen flytta seg fra tennplugg til tennplugg avhengig hvilken coil som ikke var bytta. Så det ble gjort, men problemet er fortsatt ikke fiksa. Jeg har nå fått høre at det kan være dysene som er årsaken. Fortsatt hos Strandveien Auto. Samtidig har jeg googlet dette problemet og det er en som skriver at feilen kan ligge i spjeldhuset - at dette er skittent. Da jeg ba om å få sjekket dette på verkstedet, sa de at så lenge det ikke kommer opp på feilmeldinga er dette ok. Derimot skrev han karen som fant ut at spjeldhuset var svaret at heller ikke hos ham kom det feilmelding på at det var årsaken. Likevel var det det som var feilkilden. Jeg kan dessverre ikke noe om mekking, så jeg vet ikke hvordan man sjekke dette, noen her som vet?
  3. Jeg har samme problem på min E93 2009. Jeg skriver det jeg har registrert av mulige svar på andre forum, deriblant bimmerpost.com. Kan være verdt å sjekke noe av dette: Tennplugger og ledninger. Lambdasonde. Vaieren til det spjeldet som lukkes når antispinn kobler inn. Blir den slakk slik at spjeldet henger mellom åpent og lukket kan dette gi utslag i dårlig effekt. Kamsensor. Neppe Coli selv om dette er noe alle verksted skifter først. Det har de også gjort hos meg. Falskluft er oppgitt som mulig årsak i tillegg til LMM som jeg ikke veit hva er.
  4. Hei, jeg har en E93 2009-modell og har nå fått samme problem. Lugging ved gasspådrag og delvis tap av motorkraft. Har nylig fått bytta Coil hos Strandveien Auto, men fortsatt ingen bedring. Fant du ut hva det var? Jeg vet at hos biler med X-drive er det i det som kalles mellomkassa at feilen ligger.
  5. Stikk innom nærmeste merkeverksted og få det sjekket. Problem solved.
  6. Støtter dekk i 225/45 og enten 18 eller 19 tommers. Har kjørt 225/45/18 vinterstid. Veldig behagelig å kjøre med.
  7. Hei, jeg håper noen her har kjennskap til innpress på 3-serie med tanke på å få bakdekkene til å stå ut bredt, for å få en spentsig og tøff sommerlook. Jeg har 18tommers dekk. Foran 225/40/18 og bak 255/35/18. Er det noen som vet hvor lavt innpress (ET/IS) man kan ha for å bygge maks ut mot hjulbuen uten at dette medfører subbing i hjulbuen? De felgene jeg har nå er 8x ET34 foran og 8,5x ET37 bak. På forhånd takk.
  8. Er på utkikk etter 19tommers felger til min E93. Foran 8x ET37. Bak 9x ET39. Style 225 eller 313. I utgangspunktet ikke interessert i dekk, kun felg. Ikke interessert i kantkjørte felger.
  9. Ville nok sikre at speilet ikke tok borti lyktestolpen
  10. Han har tydeligvis gjort seg klar til å kjøre ut. En parkering som gjør at han sparer mest mulig tid når han skal ut igjen.
  11. I Trondheim og da spesifikt på Omkjøringsveien mellom Tiller og Tunga er det ganske vanlig å se el-biler som er gått tom for blinklysolje. Merkelig nok. Et annet moment er at det etter innføringen av p-avgift også for el-biler er blitt langt færre elbiler i bybildet i Trondheim. Bildet av den miljøbevisste elbileier slår sprekker, iallfall i Trondheim, i takt med at fordelene forsvinner.
  12. Iallfall ikke når man har tatt på alle fire blinklys - som jo alle vet har den funksjonen at den opphever trafikkreglene for parkering for akkurat den bilen - det kan virke som om Coopern har brukt nettopp denne velbrukte strategien
  13. Å unngå kantkjøring er jo selvfølgelig bra uavhengig om det er kapsler eller felger, men mange virker å ha mindre kontroll på hvor nært bil og kant er når man kjører inn med passasjersiden nærmest. En grei løsning for denne sjåføren kunne vært å snu bilen, og så kjøre inn med førersiden nærmest kanten. Da ville det sannsynligvis vært enklere å plassere kjøretøyet tetter inn. Når man først er inne på valg av parkering, jeg vil alltid anbefale et romslig p-hus i stedet for gateparkering.
  14. Ekstra ille om sjåføren ikke har hc.bevis. Har vedkommende derimot slikt bevis kan man kanskje i større grad forstå plasseringen.
  15. Til de av forumets medlemmer som kjører i Trondheim. Kjørte gjennom Strindheimstunellen i dag i tidsrommet 1430, og fikk en solid steinsprut som følge av stein eller liknende som falt ned fra tunelltaket. Dette resulterte i en steinsprut midt på frontruta. Dette var i sørgående løp, høyre felt, retning GS bildeler. Også i nordgående retning falt det ned partikler på bilen, uten at det resulterte i synlige skader. Vet noen om det er hensiktsmessig å gjøre Statens Vegvesen oppmerksom på dette? PS!Paradoksalt nok har jeg kjørt på relativt grusete veier langs Sveriges E45 og aldri fått steinsprut.
×
×
  • Create New...