xsivke Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Etter 2x turbohavari i min gamle E91 320D bestemte jeg mer for en nyere bil. Tok jo hele 2 måneder før bilen går i nødprogram og sier Drivetrain "Drive Moderately". F11 2012 N47T 525 Dxt Neida så... - Drar dårlig på lavt turtall (litt bedre på høyt) / Nødprogram? - Meldingen "Drivetrain" kommer ikke før bilen "liksom" har merket issuet selv, som i en tung oppoverbakke Ellers: - Ingen turbo-ulyder - Ingen røyk (uten ild, neida) Ingen røyk! - Ingen lekkasjer Hva jeg mistenker: - Luftmengdemåler - Lambdasonde Jeg har en helt moderat kjørestil, ...har bare j* uflaks! Vel, det er sikkert vanskelig å si noe om hva dette kan være, men spør likevel. //KS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Eneste smarte å gjøre er å ta en diagnose. Da får du opp årsaken til hvorfor den går i nødprogram. Du må da ha noe helvetes uflaks, eller ha en kjørestil som dreper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xsivke Skrevet September 24, 2013 Forfatter Share Skrevet September 24, 2013 TRF-Racing beskriver dieseler og kjente issues ++ på en svært bra måte: viewtopic.php?f=1&t=177720 Det jeg liker best med lesingen, er at "alle skylder på turboen" - Den er nok Turboen! Nå er det sånn at jeg har time hos Autosentrum førstkommende fredag, fordi de er et verksted jeg er svært fornøyd med. Ettersom jeg fikk litt ekstra tid på vei hjem fra jobb i dag, svingte jeg innom et annet kjent autorisert BMW verksted på vestsiden av Oslo uten å nevnte navn Tenkte raskt å høre med de. hva det kunne være. Jeg finnes jo ikke nysgjerrig heller! Mannen i skranken, med flott nystrøket BMW-sjorte "Nei, det er nok TURBOEN DIN JA, helt sikkert det" "Jaha-ja" tenkte jeg, mens mannen fra autorisert BMW verksted gnei seg i fingrene, klar til å booke time, for å selge meg ny turbo til 25000,- pluss 6 timers arbeid. Spurte i tillegg, når har du anledning til å eventuellt gjøre reperasjon? Jæææ, ...midten/slutten av oktober. Jeg er ikke mekaniker, og jeg har heller ikke klær hvor det står at jeg er noen autorisert mekaniker - men selv uten svennebrev og merkeklær støtter jeg TRF-Racings forklaring. Min bil har 218HK, og før 4000 RPM virker det som 120HK og mellom 4000-5500 er det jaggu 218HK! Det er nok et nødprogram, kanskje et "mass-meter" eller noe annet rart, men jeg tviler på turboen! Skulle ønske jeg var mindre nysgjerrig på hva det var Se ikke bort fra daglige oppdateringer på min sak, før, under og etter REP //KS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torcar Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 2012 mod f11 har vel full garanti? Hvorfor skal du da betale for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Om bilen er privat import/import utenom bmw systemet så er det ingen garanti lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torcar Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Er det en bil som faktisk er produsert i 2012 som trådstarter hentyder så er den under 2 år og dekkes fremdeles av BMW's worldwide garanti. Om den har gått under 100k da selvsagt, men det er vel svært få F11'er som går over 50k i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Hva er status i denne saken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer_boy Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Problemet med disse bilene er bypass ventilen som henger seg opp slik at du ikke har noe turbotrykk, har også være borti vakumslange problemer på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xsivke Skrevet August 16, 2014 Forfatter Share Skrevet August 16, 2014 Yo, noen lurte på status i saken Det er jo lenge siden dette nå - men det var altså svidd et hull i vakumkammer (overskuddskammer). De på Bavaria sa, at de aldri hadde sett "lignende" tidligere, og jeg fikk snakket med mekanikeren som påpekte at noe hadde vært byttet også tidligere... Rart ja, jaja Men det var altså en litt sen oppdatering! Alt ble dekket på garantien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 16, 2014 Share Skrevet August 16, 2014 Takk bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-N Skrevet Juni 2, 2018 Share Skrevet Juni 2, 2018 On 16.8.2014 at 16.58, xsivke skrev: Yo, noen lurte på status i saken Det er jo lenge siden dette nå - men det var altså svidd et hull i vakumkammer (overskuddskammer). De på Bavaria sa, at de aldri hadde sett "lignende" tidligere, og jeg fikk snakket med mekanikeren som påpekte at noe hadde vært byttet også tidligere... Rart ja, jaja Men det var altså en litt sen oppdatering! Alt ble dekket på garantien Vet du hvor mye dette koster hvis man ikke har garanti? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tubular Skrevet Juli 17, 2020 Share Skrevet Juli 17, 2020 Hei og ser at du har fått løst problemet. Jeg har fått et lignende problem på min 2014 -15 model BMW X3 F25. Vet du hvor vacuumkammer er plassert i motor slik at jeg kan sjekke det? Problemet oppsto etter at jeg fikk en mindre skranglelyd i katalysator, uten at dette ikke trenger å ha noen sammenheng. Takker for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå