Gå til innhold

kommer alle e36 325ci med diff sperre?

Kattlikzm
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, vil vel tro at de aller fleste kom uten. Dette var ekstrautstyr, og ikke mange som valgte dette når de kjøpte ny 325i.

Ser at det er flere på finn.no som har tikket på "Diff.sperre" under utstyr-delen. Begynte å lure!

Hvordan sjekker jeg evt om bilen har diff.sperre? Kan man sjekke dette ved hjelp av

Kan man finne dette ved hjelp av understellnr? Og kan man sjekke dette fysisk på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sjekker jeg evt om bilen har diff.sperre? Kan man sjekke dette ved hjelp av Kan man finne dette ved hjelp av understellnr? Og kan man sjekke dette fysisk på bilen?

Det står i utstyrslisten (som du sjekker med chassinr) som ekstrautstyr hvis bilen har diffsperre. Men er veldig få biler som har det, stort sett bare M.

Den måten ved å jekke opp og snurre hjulet er ikke helt bombesikker måte. Har sett flere varianter på dette som ikke stemmer i teori/praksis, blant annet min egen Miata med Torsen-diff som ikke beveger seg særlig.

Den beste måten å sjekke ut diffen er å ta en piruett på en parkeringsplass, men det er vel neppe populært hvis det ikke er din bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk bilen opp bare å snur på det ene hjulet... Om det på andre siden går samme vei som det du vrir på har du sperre ;)

Funker ikke det kun på biler med 100% sperre?

Det står i utstyrslisten (som du sjekker med chassinr) som ekstrautstyr hvis bilen har diffsperre. Men er veldig få biler som har det, stort sett bare M.

Den måten ved å jekke opp og snurre hjulet er ikke helt bombesikker måte. Har sett flere varianter på dette som ikke stemmer i teori/praksis, blant annet min egen Miata med Torsen-diff som ikke beveger seg særlig.

Den beste måten å sjekke ut diffen er å ta en piruett på en parkeringsplass, men det er vel neppe populært hvis det ikke er din bil...

Fant ut av det :) Nå gjenstår det bare å finne den rette bilen med diffsperre/brems og frisk motor osv. Blir ikke lett, men gir ikke opp  :geek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...