handberg94 Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Heiskal bytte ut høyttalerne foran og bak i en 320D sedan 2000mod. noen som vet størrelse på de originale høyttaleren? eventuelt forslag til nye og bedre? ( link )Takk på forhånd til alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Hei, i E46 sedan har du 2.5" og 6.25" i hvert dørpanel forran pluss tweeter oppe ved speila. I dørene bak har du 2.5" også er det 2 stk 6.25" i hattehylla. Her har du et dokument som forklarer alt du må gjøre med bilder: http://www.bavsound.com/product-extras/BMW_Speakers_Install__BSW_Stage_1_-_E46_Sedan.pdf NB! Det er tvilsomt at original forsterker er egnet til å drive nye og bedre elementer. Den originale forsterkeren er laget for å funke OK med de originale elementene. Disse er 2 ohm. Ettermarkedselementer er gjerne 4 ohm. Dette blir for mye last for den (begredelige) originale forsterkeren, så den vil ikke klare å drive de skikkelig. Et unntak er denne BSW pakka som er omtalt i linken over. Disse høyttalerne er spesiallaget for E46, og funker greit med original forsterker. Jeg hadde dette i min gamle E46, det ble endel bedre men ingen revolusjon. Et minus er at BSW er ganske dyrt i forhold til hva du kan få fra andre aktører. Min erfaring fra E91'n min er at du får mer valutta for pengene ved å oppgradere forsterker enn ved å bytte elementer. (Om man skal velge en av delene altså. Det beste er såklart å oppgradere begge deler Jeg er ikke ekspert på E46 men mistenker at det er samme opplegg der som på E9x: Har du standard-anlegg er det antagelig spillern som driver høyttalerne. Har du Harman Kardon pakka er det antagelig ekstern forsterker montert baki. Om du Googler litt finner du helt sikkert masse info, det mange som lager tråder rundt om på diverse fora om sine stereo-oppgraderinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim S Hamar Skrevet Oktober 2, 2013 Share Skrevet Oktober 2, 2013 i min e46 satt d 5.5 eller 5.25 husker ikke. så jeg måtte skjære ut mye for og få plass til 6.5... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå