kriss66 Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Hei. Var å kjøpte noe olje på bilxtra i dag. Har vært å sett litt rundt på castrol.com der 0w30 er den beste. Men de mente at eg burde ha kjøpt noe litt tykkere olje. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Bruker castrol 5-30 på min iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Olje med lav viskositet type 0-30 og 0-40 er tynnflytende og har suverene egenskaper ved kald-start og små-kjøring. Denne oljen tåler ikke varme like bra som tykk olje type 10-50 og 10-60. Som brukes i varmere klima + hardkjøring/banekjøring med høy belastning. Det er viktig at du kjøper olje med rett ACEA spec. Står det i smøretabellen at motorn skal ha A3/B3 må du bruke en olje med riktig ACEA spec. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Ok. Så i teorien så skal 0w30 være bra? Bor på veslandet som det ikke er så alt for kaldt om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Ok. Så i teorien så skal 0w30 være bra? Bor på veslandet som det ikke er så alt for kaldt om vinteren Ja så lenge du ikke kjører i + 30 grader med kø-kjøring eller drar på campingvogn ol. Størst slitasje på motor ved kaldstart og små-kjøring derfor er 0-30 best i Castrol`s smøretabell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Ok, da fortsetter eg å bruke 0w30 bilen er ikke blitt brukt til noe ting i mitt eie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannslangen Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Gå på europris og kjøp den castrol 5-30 den har jeg brukt i mange år. Billig og svært god. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannslangen Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Tror den heter noe med castrol 3000? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Ja så lenge du ikke kjører i + 30 grader med kø-kjøring eller drar på campingvogn ol. Størst slitasje på motor ved kaldstart og små-kjøring derfor er 0-30 best i Castrol`s smøretabell 0-30 olje klarer helt fint 30 grader og køkjøring. Det er ikke bare i Norge at man bruker 0-30 olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2013 0-30 olje klarer helt fint 30 grader og køkjøring. Det er ikke bare i Norge at man bruker 0-30 olje. Hehe, er endel køkjøring om morgenen. Gjerne hjemme fra jobb og. Men dette er ikke noe problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå