E3Sex Skrevet Oktober 3, 2013 Skrevet Oktober 3, 2013 Har en 318ti med M44b19 hvor varmeapparatet kun blåser kaldt, noen som har peiling på hva som kan være årsaken?
glue Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 du har vel en vannventil nært torpedoveggen på innsugssiden som åpner og lukker ettersom du skal ha varmvann inn i varmeapparatet. Denne kan låse seg http://gsbildeler.no/bilder/29874 nr. 1
E3Sex Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2013 du har vel en vannventil nært torpedoveggen på innsugssiden som åpner og lukker ettersom du skal ha varmvann inn i varmeapparatet. Denne kan låse seg http://gsbildeler.no/bilder/29874 nr. 1 Hmm har lest at folk har renset disse, begynne med det først da?
kimf Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 Det går også fint å bare fjerne hele ventilen, så det kan du jo forsøke hvis det ikke hjelper å rense den.
E3Sex Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2013 Fjernet ventilen, den er nå renset, eneste er at den plastikken som ledningen sitter i er knekt,har dette noe å si? Bilde av plastikken
E3Sex Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2013 Det går også fint å bare fjerne hele ventilen, så det kan du jo forsøke hvis det ikke hjelper å rense den. Hmm mener du å koble slangene direkte uten ventilen imellom?
jpse36 Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 regner med du veit om det, men du vet at du må skru spjeldet over radioen på varmt i tillegg til at du justerer varmen på varmeapperat betjeningen på varmt for at det skal blåse varmt. ikke alle som vet om dette.
nightmare Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 noen e36 som kun blåser varmt opp til ruta og ned til beina.ergo, kaldt ut i midten. er iallefall sånn på dama sin cab.
E3Sex Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2013 regner med du veit om det, men du vet at du må skru spjeldet over radioen på varmt i tillegg til at du justerer varmen på varmeapperat betjeningen på varmt for at det skal blåse varmt. ikke alle som vet om dette. Husker jeg hadde den bryteren på e36 sedanen, men compacten har ikke en slik bryter :/
E3Sex Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2013 Prøvde uten ventilen imellom slangene men samma greia, slangen jeg "ettermonterte" imellom ble det lekk i men fikk sjekket på driftstemp. Kan det være at det er mye luft i systemet? Må fylle kjøleveske nå også, tenkte å prøve å lufte systemet og med ventilen imellom igjen, men litt usikker om ventilen fungerer i det hele tatt nå, noen måte å sjekke det på? Har lest man kan koble på 12v elr noe sånt Men om det ikke fungerer da heller, kan det være termostaten som har låst seg i åpen/kald posisjon? På vei hjem fra henting av bilen husker jeg at bilen ble driftsvarm, men at tempen sank igjen, og driftsvarm igjen etter en stund, slik skjedde det noen ganger. Er dette vanlig når omgivelsene blir kaldere?
E3Sex Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2013 Imens jeg sjekket kjølesystemet kom jeg over en slange som var knekt av en beholder, sjekka delekatalogen på GS og det ligna veldig på noe som kalles tankutluftningsbeholder. Noen som vet hva slags funksjon den har og om det er farlig om den ene slangen ikke er koblet til? Bilder av beholderen og slangen:
jpse36 Skrevet Oktober 5, 2013 Skrevet Oktober 5, 2013 det er kull kanister. skal sende bensindamp fra motoren tilbake til bensintanken
E3Sex Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2013 det er kull kanister. skal sende bensindamp fra motoren tilbake til bensintankenFarlig/dårlig for motor slik den er nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå