Gå til innhold

Førstegangs BMW kjøper

LeiavVW
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips/råd ved kjøp av bil! Har veldig lyst på en E46 stasjonsvogn. Har sett på et par 318 fra 2000 og 2002!

Så da vil jeg gjerne vite om det er noe spesielt man bør se etter, er det noen typiske gjengangerfeil med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 316i stasjonsvogn, 2004 mod.

Den eneste grunnen til at jeg solgte den var fordi den ikke hadde nok ekstrautstyr (absolutt alt var standard på den bilen = kjedelig)

Ellers var den konge på alle mulige måter :). Den eneste feilen jeg fikk var gåen abs sensor (føler at det er ganske normalt på e36er og e46er). Var heldigvis en ikke alt for dyr rep :).

Anbefaler å gå for en 320i da rekkesekser er mer slitesterk enn 4er :P. Har fått inntrykk av at 6erne kjører smudere og har færre feil sammenlignet med 4éren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 fra rundt disse årstall har kanskje 170hk kontra 150hk som før og kjører kanskje noe bedre enn den svært så tørste og litt daffere 150 hestern. En E36 med denne motoren føles litt merkelig, masse god sekserlyd, men man skulle tro 150hk skulle få bilen til å flytte seg mer enn som så.

Opplever ikke 318i som en dårlig motor overhodet, de har idag registerkjede og er forholdsvis spreke, M40 "Skandalen" henger dessverre igjen hos mange.

En kamerat hadde en faceliftet E46 316i, synes den bilen var glimrende! Gikk bra nok, aldri noe tull. Den var veldig kjipt utstyrt dog! Det er med ferielessa bil man merker at man ikke har krefter i overflod, forbikjøringer krever planlegging, det er vel det eneste minus jeg kan komme på.

Bilen hans rustet i bakskjermene, og særlig hjulbuer mot bakfanger. Han kjørte langt med den, bytta plugger, bytta olje, og bremser bak. Det var vel igrunn det han trengte å gjøre.

Min mor kjører 316i med M43, og denne har bare gått og gått, har ikke engang bytta plugger på den, er vel kun byttet termostat.

Opplever E46 som en veldig solid bil, av feil som kan gå igjen vil jeg sette finger på Airbag og ABS sensorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...