Gå til innhold

Elektrisk feil på E46 - Bremselys


Martin1993
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

BMW 316i (n42) - 2002 modell. 

Av og til så kommer noen problemer fram på bilen min, virker ganske tilfeldigt når situasjonen oppstår..

Bilen har litt start problemer til tider, men ifølge verskted så ska veivaksel sensoren fikse dette. 

 

Problemene:
Driver å kjører på motorveien, cruisecontroll er på, den skrur seg plutselig av. Dette er fordi bremselysene er på. Bremser ikke ned, men bare lyser. Ikke alltid dem vil skru seg av, før omstart av bilen. 

Ikke alltid rattkontrollene fungerer etterpå. 

Ikke synlige oljelekkasje i tilegg, noen kjente feil ? 
Vann lyder oppstår når eg bremser eller kommer i nedover bakke, venstre side nede. 

 

Noen som har noen svar, har lest meg litt frem. Men har ikke fått skikkelig svar på det eg lurer på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan hende. Men bremselyse reagerer som normalt. Den skrur seg bare sånn plutselig på, og elektriske feil oppstår. Av og til henger spilleren seg opp også.

Har lest om en lignende feil på e34/e39. Noe med en tennings del du måtte bytte

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis olje forbruk :-/

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Har du sjekket pakningen mellom oljefilterhuset og blokka? Den lakk på bilen til kjæresten min uten at vi så det. men plutselig ble det så mye at vi mpåtte se nærmere på det. Og da var den gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått sjekket oljelekkasjen.. 
Finner ikke noe dreneringshull ? Men lekte litt med jekkfeste, og har rent ut vann i over 15 min nå. Finner ikke ut hvordan eg skal få di av heller!

- noobtime - 

 

edit: Fekk ut det ene jekkfeste(reiv de ut..) 

Men feilen som plager meg mest er bremselyset. En som nevnte noe med en sensor istad, noe muligheter for å sjekke det? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av dekselet som sitter over pedalene. Der kommer du til slik at du ser bremselysbryteren. Når bremsepedalen ikke er trampet inn, men i hvilestilling, er det en del av den som hviler mot denne bryteren. Da skal bremselysene være slukket. Tramper du inn pedalen slik at den ikke lenger er i berøring med bryteren sendes signal om at bremselysene skal lyse.

På min bil er denne bryteren justerbar, kan skyves ut og inn slik at den tilpasses riktig avstand til pedalen.

Kan jo være en mulighet for at det er så enkelt som at det bare er en slik justering som skal til, ellers kan jo bryteren være defekt og må byttes. Enkel jobb, og bryteren koster ikke mange kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvite flekker på oljepinnen. Kjølevæske tap. Hvit eksosrøyk, men dette er på kalde dager, ved oppstart av bilen. 

 

Bremselys sensoren må antaglivis byttes, da bremselyset står på hele tiden nå.. 

Skiltlys må byttes.

 

Vannlekkasje førerside framme/bak på golvet. Hadde tatt av jekkfeste i 2 døgn, muligens derfor?

 Edit: Fjernet jekkfeste pga vannlydene, rant ut cirka 4-5liter vann. 

 

Allerede lagt ut penger i : Kjede hoppet av.. .og veivakselsensor. 

HMM!! Dyrt med BMW JA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...