Gå til innhold

Bygge M3 E92 banebil


oddrey
 Share

Anbefalte innlegg

Spørs jo hva du mener med "bra", og hva budsjettet er..?

Er litt usikker på hva disse "nyere" m3'ene må modifiseres for å få gode rundetider på Ringen. Ser jo at de bruker de nesten orginale der nede men med BRA så mener jeg at den bør komme godt under 8 min BTG tider men samtidig ikke være en fullrigget racerbil. Altså en mellomting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha satset på et understell fra en anerkjent leverandør f.eks. Intrax, Nitron, Bilstein og H&R. Kanskje andre stabstag. Oppgradering av bremser er nødvendig, og ville her vurdert BBK fra StopTec eller Performance Friction. Brede felger med brede R-dekk. Dette skal nok være nok til å presse tiden et stykke under 8-min. Videre så blir det å lette bilen, samt halvbur, men det spørs jo hvor langt du skal strekke strikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha satset på et understell fra en anerkjent leverandør f.eks. Intrax, Nitron, Bilstein og H&R. Kanskje andre stabstag. Oppgradering av bremser er nødvendig, og ville her vurdert BBK fra StopTec eller Performance Friction. Brede felger med brede R-dekk. Dette skal nok være nok til å presse tiden et stykke under 8-min. Videre så blir det å lette bilen, samt halvbur, men det spørs jo hvor langt du skal strekke strikken..

kjenner du til girkassene på disse? Kunne tenke meg automatkassa hvis de tåler hard kjøring på bane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det er rundetider du jakter etter, er det uten tvil en fordel å kunne kjøre med DKG. Hvis/når jeg skal ha en dyrere banebil, blir det ikke manuell her i gården. e92M3 begynner også å bli såpass gammel at det finnes vel helt sikkert oppgraderingskit for de mest kjente problemene vedr automatkassen i tilfelle.

 

Kanskje du får mer konstruktiv hjelp på http://www.e90post.com/forums/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

skal du kjøre rundetider så er det ikke noe å tenke på ! jeg har DCT i min og den girer helt magisk ! Lysår foran SMG f.eks hvis du bruker det som sammenlikning.


 


Jeg har også Nitron R3 på min som fungerer utmerket! (forøvrig kjøpt hos Nordicmotorsport.com)


 


Utrolig gode biler og kjøre men koster desverre en del mer enn e46 å oppgradere. når det gjelder alt egentlig. men så er det igjen en helt magisk bil i forhold !


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel egentlig fortelle at DKG kassen tåler endel :P Kjørt min med kompressor ca 50000km nå og den holder enda. Har tullet for meg engang, det var fordi den la inn 4giret ved fult hjulspinn. Da klarte den ikke å holde og clutchen glapp og det ble fort varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...