Jump to content

Bygge M3 E92 banebil


oddrey
 Share

Recommended Posts

Spørs jo hva du mener med "bra", og hva budsjettet er..?

Er litt usikker på hva disse "nyere" m3'ene må modifiseres for å få gode rundetider på Ringen. Ser jo at de bruker de nesten orginale der nede men med BRA så mener jeg at den bør komme godt under 8 min BTG tider men samtidig ikke være en fullrigget racerbil. Altså en mellomting

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ha satset på et understell fra en anerkjent leverandør f.eks. Intrax, Nitron, Bilstein og H&R. Kanskje andre stabstag. Oppgradering av bremser er nødvendig, og ville her vurdert BBK fra StopTec eller Performance Friction. Brede felger med brede R-dekk. Dette skal nok være nok til å presse tiden et stykke under 8-min. Videre så blir det å lette bilen, samt halvbur, men det spørs jo hvor langt du skal strekke strikken..

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ha satset på et understell fra en anerkjent leverandør f.eks. Intrax, Nitron, Bilstein og H&R. Kanskje andre stabstag. Oppgradering av bremser er nødvendig, og ville her vurdert BBK fra StopTec eller Performance Friction. Brede felger med brede R-dekk. Dette skal nok være nok til å presse tiden et stykke under 8-min. Videre så blir det å lette bilen, samt halvbur, men det spørs jo hvor langt du skal strekke strikken..

kjenner du til girkassene på disse? Kunne tenke meg automatkassa hvis de tåler hard kjøring på bane

Link to comment
Share on other sites

Ettersom det er rundetider du jakter etter, er det uten tvil en fordel å kunne kjøre med DKG. Hvis/når jeg skal ha en dyrere banebil, blir det ikke manuell her i gården. e92M3 begynner også å bli såpass gammel at det finnes vel helt sikkert oppgraderingskit for de mest kjente problemene vedr automatkassen i tilfelle.

 

Kanskje du får mer konstruktiv hjelp på http://www.e90post.com/forums/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

skal du kjøre rundetider så er det ikke noe å tenke på ! jeg har DCT i min og den girer helt magisk ! Lysår foran SMG f.eks hvis du bruker det som sammenlikning.


 


Jeg har også Nitron R3 på min som fungerer utmerket! (forøvrig kjøpt hos Nordicmotorsport.com)


 


Utrolig gode biler og kjøre men koster desverre en del mer enn e46 å oppgradere. når det gjelder alt egentlig. men så er det igjen en helt magisk bil i forhold !


Link to comment
Share on other sites

Kan vel egentlig fortelle at DKG kassen tåler endel :P Kjørt min med kompressor ca 50000km nå og den holder enda. Har tullet for meg engang, det var fordi den la inn 4giret ved fult hjulspinn. Da klarte den ikke å holde og clutchen glapp og det ble fort varmt. 

Link to comment
Share on other sites

mener å ha lest et sted at orginal clutchpakken skal være god for 700, etter det må man gå på med noe mer drastisk. correct me if im wrong, men var det jg kom frem til når jeg undersøkte litt for min.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...