Gå til innhold

Hvorfor er panorama så populert?


BMV
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg vurderer ny F11, og står litt fast på om jeg skal velge panorama eller ikke.
Jeg har hatt en E61 i 8 år med panorama. Jeg prøvde det de første dagene, men etter dette ble det aldri mer brukt, og dekselet/taktrekket var alltid igjen. Når det er varmt bruker jeg aircondition, og da bør alle "luker" være igjen.
Hvorfor har ca. halvparten av alle norske F11 panorama (jf. finn.no)?
Sliter man med videresalg hvis bilen ikke har panorama?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Har det selv på min E61 og jeg merker at ungene er mer glad i det enn jeg er. Har prøvd 2 ganger selv, men ungene maser hele tiden.

 

Og som du sier så bør jo alt være lukket for maks effekt av klima'n. Så jeg vet ikke hvorfor det er populært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja si det du.

 

Føler at det er en sånn ting som alle bare må ha.

 

Jeg har selv panorama på F11, hadde fint klart meg uten.

Eneste plusset er det at det er en stor del av taket som jeg ikke trenger og polere. :)

Skulle jeg bestilt meg en helt ny F serie så hadde jeg nok ikke krysset av for panorama.

 

Men når jeg tenker meg om så har jeg vel ikke sett en eneste F uten !

 

Enig med axept, her i huset er det også ungene som vil ha dette i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det som med alt er personlige preferanser som er ute og går. For min del så elsker jeg panoramatak! Som drosjesjåfør kjører jeg et par forskjellige biler, og for inntil et års tid siden hadde vi to like biler, den ene med og den andre uten. Når man sitter så mye i bilen i løpet av en dag så er det ekstra lyset man får inn i kupéen gjennom panoramataket oppfriskende og gjør "miljøet" langt mer hyggelig. Vanskelig å sette ord på det, men når jeg ofte bytta mellom to ellers like biler merker man fort at panoramataket har mye å si for trivselen. Man får selvfølgelig også en følelse av at bilen er langt større innvendig.

Men hei, vi har en ny av samme sort (Toyota Avensis forøvrig) som også har panoramatak, og jeg legger merke til at et par av sjåførene alltid kjører med det lukket. Så da er vi tilbake til personlige preferanser.

Jeg vil ikke tro at du nødvendigvis vil slite med salg fordi den mangler panoramatak, men at det kanskje kan være et flott salgspunkt med det i utstyrslista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte og fornuftige/oppklarende svar!

Jeg ser helt klart argumentene for vedr. barna i baksetet og at det lyser opp kupeen og gir mindre følelse av å sitte "i boksen".
Min far har en ASX, og han kjører hele tiden med dekselet opp da ha liker lyset og romfølelsen det gir.

Jeg har ikke noe imot panorama (bortsett fra innkjøpsprisen og evt. dyre reparasjoner etter garantitiden), så jeg får regne litt på det. Det drar på seg med pris for ekstrautstyr når man sitter i godstolen i stua og kan velge på via "Bygg din BMW"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...