Gå til innhold

Espen`s e36 drifter


kviinen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann :)


Kjøpte meg en 94 modell e36 316i sedan her om dagen. Bilen var kollisjonsskadet i front og hadde sterk rådebank og manglet div bensin og returslanger så hentet den på tralle. Fikk den hjem og koblet opp det som manglet og kjørt 150 meter.. så skar den seg :P
plukket ut motoren og satte i en m52b20. (har også en m50b20 som selges i deler, skrik ut om du trenger noe!)

 

Bilen blir bygget om litt etter litt ettersom at jeg prioriterer e30-en som skal brukes i sommer. Planen er at driftebilen skal være klar til 2015 sesongen. Kom gjerne med innspill og kommentarer. Både negativt og positivt! :)

 

Jeg har lite peiling på hva jeg trenger for drifting osv. hvilket understell folk bruker? wisefab bærearmer? bremser? hvor mye hester jeg burde legge meg på osv?

Bilder og mer info kommer etterhvert :)

Et par bilder av bilen etter at jeg fikk gang på den og monterte nytt panser, grill og fanger :)

 

20131224_142817_zps51773467.jpg

20131224_142705_zps5bd24b30.jpg

20131224_142801_zps4e32ba5a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten update fra når den skar seg..

Fant vist et stempel på siden av bilen der det smalt xD
CIMG1386_zpsdb5e3aea.jpg

Ga den en liten vask..
CIMG1406_zpsaf43a3b2.jpg

Motoren er ute, måtte stå ute å skru pga pajeroen står uten understell og E30-en har krav på den andre garasjen :)
CIMG1401_zps0c756ea4.jpg

 

woooops....

CIMG1397_zpsa154f5f7.jpg

 

turboen..
CIMG1393_zpsb9593ffa.jpg

 

 

Planer fremmover blir å montere 320 motoren, og kjøre bilen ut februar da eu godkjenningen går ut. så begynne å få tak i deler som, større motor, turbo, sprut, intercooler, olje kjøler, nytt understell, justerbare camberlagere, bur osv.

Står montert supersport senkesett på den, noen som vet om dette er brukbart til drifting, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting skjer, har fått tak i viftereim og servopumpe til m50b20 motoren, den vill bli satt i bilen så fort som mulig, slik at jeg kan få kjørt den litt før den blir avskiltet :) Nytt panser, grill og m3 fanger vill bli sendt til lakkering så for kameraten min er ferdig med utplasseringen fra skolen. 

siden jeg er ny på dette med bmw lurer jeg på hvor folk bestiller deler i fra? org deler, motordeler. og hvor dere kjøper ting som bur og 4 punkt seler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

den midlertidige motoren er er nå på plass i motor rommet. trenger bare ei servopumpe da den jeg ikke ikke passet, åsså trenger jeg den alu "styrepinnen" som går fra girkassa til girspaken og så i et feste i bilen da min er knekt. Mangler også å feste noen jordings kabler og strømkabler. besinslanger manger jeg og å montere. skal opp til en kamerat i morgen for å få et lite overblikk :)

litt bilder.

 

CIMG1437_zpsbbd14d1b.jpg

 

CIMG1440_zpsc67d7506.jpg

CIMG1445_zpsa90259bc.jpg

CIMG1446_zps83a089c0.jpg

CIMG1447_zpsf9e89622.jpg

Turbo eksosen :P

CIMG1448_zps00a9271e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppdekselet skal glassblåses og lakkeres, toddekselpakning og pakningene som ligger rundt tennplugg hullene skal også byttes sammen med alt av pakninger på innsug. noe som vet om det er normalt at tennpluggene skal stå under i olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skjer lite her for tiden. Pga dårlig økonomi og at jeg prioriterer å få pajeroen tett og rustri før vintrren kommer... men siden sist har Jeg kjørt e30-en på vinterlagring og pajeroen er så godt som ferdig.

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre med e36'n.. det skal bli en drifting bil. Men er usikker på motortype, turbo, sprut osv og hva slags deler jeg kan bruke for å få den lovlig til drifting. Samtidig som jeg holder prisen så lav som mulig... er bare 18 og har 3 biler.. så økonomien er ikke på topp.. så derfor ønsker jeg innspill på hva dere ville gjort. Og hva dere anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult prosjekt du holder på med, e36 turbo er artig!!

ang. deler kan du høre med Kim Thomas Aase på Kimmit Sport Racing, handler selv der og er veldig fornøyd. Han kan bmw veldig godt!

personelig ville jeg gått for en 2,5 liter, m50b25

er ikke så dyre, så er det litt mer å ta av en 2 literen.

holder på med en m50b25 selv, men skal du a et budsjettbygg, sprenger du fort det hvis du opner hele motoren.

anbefaler å ta av toppen og plane den og sette inn en coopering toppakning, da holder jo det en liten stund hvertfall, men iogmed at du sier driftebil, så regner jeg med at du skal legge litt mer kroner i det?

Nye stempler, råder, lagre, hone blokk, plane topp og blokk, polere veiv, coopering pakning, arp bolter..det er hvertfall oppskrift på en motor som holder en stund (hvis alt er gjort riktig)

men hør med ksr.as, så får du litt veiledning og kanskje en ca. Pris på motor

fler bilder !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult prosjekt du holder på med, e36 turbo er artig!!

ang. deler kan du høre med Kim Thomas Aase på Kimmit Sport Racing, handler selv der og er veldig fornøyd. Han kan bmw veldig godt!

personelig ville jeg gått for en 2,5 liter, m50b25

er ikke så dyre, så er det litt mer å ta av en 2 literen.

holder på med en m50b25 selv, men skal du a et budsjettbygg, sprenger du fort det hvis du opner hele motoren.

anbefaler å ta av toppen og plane den og sette inn en coopering toppakning, da holder jo det en liten stund hvertfall, men iogmed at du sier driftebil, så regner jeg med at du skal legge litt mer kroner i det?

Nye stempler, råder, lagre, hone blokk, plane topp og blokk, polere veiv, coopering pakning, arp bolter..det er hvertfall oppskrift på en motor som holder en stund (hvis alt er gjort riktig)

men hør med ksr.as, så får du litt veiledning og kanskje en ca. Pris på motor

fler bilder !! :)

takk for bra svar :)

Er ikke mulig å holde prisen nede hvis man skal ha noe som fungerer bra..så da blir det nok heller å bruke lengre tid og heller få noe som fungerer optimalt og over lengre tid :)

Panser, m3 fanger og grillramme blir trolig lakkert på fredag :)

Bilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...