kviinen Skrevet Oktober 15, 2013 Skrevet Oktober 15, 2013 Heisann Kjøpte meg en 94 modell e36 316i sedan her om dagen. Bilen var kollisjonsskadet i front og hadde sterk rådebank og manglet div bensin og returslanger så hentet den på tralle. Fikk den hjem og koblet opp det som manglet og kjørt 150 meter.. så skar den seg plukket ut motoren og satte i en m52b20. (har også en m50b20 som selges i deler, skrik ut om du trenger noe!) Bilen blir bygget om litt etter litt ettersom at jeg prioriterer e30-en som skal brukes i sommer. Planen er at driftebilen skal være klar til 2015 sesongen. Kom gjerne med innspill og kommentarer. Både negativt og positivt! Jeg har lite peiling på hva jeg trenger for drifting osv. hvilket understell folk bruker? wisefab bærearmer? bremser? hvor mye hester jeg burde legge meg på osv? Bilder og mer info kommer etterhvert Et par bilder av bilen etter at jeg fikk gang på den og monterte nytt panser, grill og fanger
Mathias Holtsdalen Skrevet Oktober 15, 2013 Skrevet Oktober 15, 2013 da var tråden oppe ja espen! godt! her skal det følges
spuijnsarn Skrevet Oktober 16, 2013 Skrevet Oktober 16, 2013 Synes den såg litt for fin ut for at den skulle hærjes sund :/
DTalstad98 Skrevet Oktober 16, 2013 Skrevet Oktober 16, 2013 Grattis med ny bil Får håpe på at den får et bedre liv enn den hadde hatt
kviinen Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2013 Grattis med ny bil Får håpe på at den får et bedre liv enn den hadde hatt det er det ingen tvil om at den skal
kviinen Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2013 Liten update fra når den skar seg..Fant vist et stempel på siden av bilen der det smalt xD Ga den en liten vask.. Motoren er ute, måtte stå ute å skru pga pajeroen står uten understell og E30-en har krav på den andre garasjen woooops.... turboen.. Planer fremmover blir å montere 320 motoren, og kjøre bilen ut februar da eu godkjenningen går ut. så begynne å få tak i deler som, større motor, turbo, sprut, intercooler, olje kjøler, nytt understell, justerbare camberlagere, bur osv.Står montert supersport senkesett på den, noen som vet om dette er brukbart til drifting, eller?
kviinen Skrevet Oktober 23, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2013 Ting skjer, har fått tak i viftereim og servopumpe til m50b20 motoren, den vill bli satt i bilen så fort som mulig, slik at jeg kan få kjørt den litt før den blir avskiltet Nytt panser, grill og m3 fanger vill bli sendt til lakkering så for kameraten min er ferdig med utplasseringen fra skolen. siden jeg er ny på dette med bmw lurer jeg på hvor folk bestiller deler i fra? org deler, motordeler. og hvor dere kjøper ting som bur og 4 punkt seler?
kviinen Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2013 den midlertidige motoren er er nå på plass i motor rommet. trenger bare ei servopumpe da den jeg ikke ikke passet, åsså trenger jeg den alu "styrepinnen" som går fra girkassa til girspaken og så i et feste i bilen da min er knekt. Mangler også å feste noen jordings kabler og strømkabler. besinslanger manger jeg og å montere. skal opp til en kamerat i morgen for å få et lite overblikk litt bilder. Turbo eksosen
kviinen Skrevet November 3, 2013 Forfatter Skrevet November 3, 2013 toppdekselet skal glassblåses og lakkeres, toddekselpakning og pakningene som ligger rundt tennplugg hullene skal også byttes sammen med alt av pakninger på innsug. noe som vet om det er normalt at tennpluggene skal stå under i olje?
kviinen Skrevet November 3, 2013 Forfatter Skrevet November 3, 2013 Denne som var typisk fra Vanse? Stemmer det, hvordan har du kjennskap til den?
kviinen Skrevet November 26, 2013 Forfatter Skrevet November 26, 2013 Skjer lite her for tiden. Pga dårlig økonomi og at jeg prioriterer å få pajeroen tett og rustri før vintrren kommer... men siden sist har Jeg kjørt e30-en på vinterlagring og pajeroen er så godt som ferdig. Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre med e36'n.. det skal bli en drifting bil. Men er usikker på motortype, turbo, sprut osv og hva slags deler jeg kan bruke for å få den lovlig til drifting. Samtidig som jeg holder prisen så lav som mulig... er bare 18 og har 3 biler.. så økonomien er ikke på topp.. så derfor ønsker jeg innspill på hva dere ville gjort. Og hva dere anbefaler.
[espen] Skrevet November 26, 2013 Skrevet November 26, 2013 kult prosjekt du holder på med, e36 turbo er artig!! ang. deler kan du høre med Kim Thomas Aase på Kimmit Sport Racing, handler selv der og er veldig fornøyd. Han kan bmw veldig godt! personelig ville jeg gått for en 2,5 liter, m50b25 er ikke så dyre, så er det litt mer å ta av en 2 literen. holder på med en m50b25 selv, men skal du a et budsjettbygg, sprenger du fort det hvis du opner hele motoren. anbefaler å ta av toppen og plane den og sette inn en coopering toppakning, da holder jo det en liten stund hvertfall, men iogmed at du sier driftebil, så regner jeg med at du skal legge litt mer kroner i det? Nye stempler, råder, lagre, hone blokk, plane topp og blokk, polere veiv, coopering pakning, arp bolter..det er hvertfall oppskrift på en motor som holder en stund (hvis alt er gjort riktig) men hør med ksr.as, så får du litt veiledning og kanskje en ca. Pris på motor fler bilder !!
kviinen Skrevet November 28, 2013 Forfatter Skrevet November 28, 2013 kult prosjekt du holder på med, e36 turbo er artig!! ang. deler kan du høre med Kim Thomas Aase på Kimmit Sport Racing, handler selv der og er veldig fornøyd. Han kan bmw veldig godt! personelig ville jeg gått for en 2,5 liter, m50b25 er ikke så dyre, så er det litt mer å ta av en 2 literen. holder på med en m50b25 selv, men skal du a et budsjettbygg, sprenger du fort det hvis du opner hele motoren. anbefaler å ta av toppen og plane den og sette inn en coopering toppakning, da holder jo det en liten stund hvertfall, men iogmed at du sier driftebil, så regner jeg med at du skal legge litt mer kroner i det? Nye stempler, råder, lagre, hone blokk, plane topp og blokk, polere veiv, coopering pakning, arp bolter..det er hvertfall oppskrift på en motor som holder en stund (hvis alt er gjort riktig) men hør med ksr.as, så får du litt veiledning og kanskje en ca. Pris på motor fler bilder !! takk for bra svar Er ikke mulig å holde prisen nede hvis man skal ha noe som fungerer bra..så da blir det nok heller å bruke lengre tid og heller få noe som fungerer optimalt og over lengre tid Panser, m3 fanger og grillramme blir trolig lakkert på fredag Bilder kommer
kviinen Skrevet Desember 4, 2013 Forfatter Skrevet Desember 4, 2013 Henter panser og grillrammen i dag Noen som har nyrer til e36 facelift?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå