Gå til innhold

Får ikke (nok) signal til ettermontert sub fra dynavin d99+ i E46

Anbefalte innlegg

Hei

Trodde forrige forsterkeren min var blåst, så kjøpte en ny forleden og monterte den i dag.

Ground Zero monoblokk. GZTA 1.200DX elns.

Forrige var en 2 kanals hifonics Zeus.
Spiller: Dynavin D99+ med Windows.

Sub: Cerwin Vega Vmax mobile 12"

Dynavin har 3 sett utganger. Subwoofer Out R+L, front L+R, rear L+R.

Har prøvd alle uten hell. Det kommer kjempelav musikk fra sub (såvidt man hører med hodet inntil)
Prøvde sub på stueanlegget og der funket den knall.
Begynte å lure på om den nye forsterken også var blåst.

Prøvde å spille en sang på iPhone med med mini-jack til RCA-kabel også (helt) uten lyd.

Funket heller ikke med iPod.
Men så prøvde jeg samme kabel på en Sony Xperia Z1 og da virket både sub og forsterker helt perfekt. Ble veldig høyt ved å justere level. Low pass funket også.

Så har med dette kommet frem til at det må være spilleren som er synderen!
Noen som har vært borti lignende?

Har stilt "subwoofer" på bl.a. +14 (max på dynavin) og på den "skjulte menyen" har jeg trukket på "amp" og valgt mellom "none", "common" og "optical". Det var på common jeg fikk lav musikk. Optical lagde bare ekstremt høy skurring i alle høytalere, uansett volum, men ikke et pip fra sub.

Har forresten prøvd biltema sine RCA/phono-kabler OG de jeg kjøpte fra bilxtra i dag (Cube til 399,-), altså 3 ganger så dyre som de andre de hadde, både der og på biltema.

Men på det originale Harman/kardon anlegget er det jo en subb (eller to 6x9" på egen forsterker, rettere sagt) og disse funket med dynavin fra dag 1 på originalt ledningsnett. Dessverre er denne subben heller dårlig og har i tillegg sprengt, så det bare klipper og skurrer+papplyd. H/K sub ble derfor demontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:) Quoter meg selv her:

Dynavin har 3 sett utganger. Subwoofer Out R+L, front L+R, rear L+R.

Har prøvd alle uten hell.

Og den tråden har jeg lest en del ganger, derfor jeg mistenker rca utgangene på enheten.

Men han i tråden får ikke signal til sin H/K sub med bilens originale ledningsnett, der løsningen var å ettermontere uoriginal sub og forsterker. Og det er jo det jeg har gjort, så det burde virke. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...