Gå til innhold

E39 528i koker.. hjelp


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

får å starte fra begynnelsen så rauk vifte reima og bilen begynte å koke, eg byttet vifte reim med ingen hell. Prøvde så litt forskellig og kjørte så bilen får å se. Hadde problemer med speedometert så trudde kankje det var det, så lot den stå på tomgang heilt til eg hørte ein smell og så lekte den vann heilt innerst i motorrommet.. fant da ut at eg får bytta vann pumpa, termostat og termostathus og etter det gjekk den som ei klokke og blei ikkje varm. Så satt eg den vekk ei stund fordi eg måtta ha 4 nye dekk som eg ikkje hadde råd til akkurat då. Blei stående i noen mnd og når eg skulle starte den igjen så var batteriet flatt og eg satt på startkabler og fylte vann får det hadde vist lekt ut?? Kjørte par km så begynte den å koke igjen... hva kan vere problemt? Lekasje i vannet? Kan flatt batteri vere problemet? Ikkje termostaten vell? Hmmmm hjelp!!:P

Skrevet

vist du har bytta termostat og vannpumpe så kan du utelukke det, batteriet har ikke noe med det å gjøre..
Vist du ikke finner noen lekasjer og vannet forsvinner så mistenker jeg at du har blåst toppakningen og at kjølevannet kommer seg inn i brennkammeret.. :/

Skrevet

Olja er heilt fin på peilepinnen og det er veldig vått unna med radiatoren så trur og håper på at det ikkje er top pakningen? :P

Skrevet

Det hadde vært en fordel å vite hvilken bil det gjelder. Skal jeg tippe dog, så antar jeg at du har sprekker i radiatoren, gjerne i plasten siden den har kokt. Burde være ganske greit å oppdage dette.. bare fylle opp med vann igjen og se etter lekasjer. Pass på å lufte godt også når du kommer så langt igjen. Er mange som synes at det å lufte systemet på en del bmw motorer er vanskelig. Anbefaler å søke opp modellspesifike guider på lufting av kjølesystemet da det er noen hendige triks man kan bruke for å oppnå godt resultat.

Skrevet

Jeg er nesten helt sikker på at det er ekspansjonstanken ved radiatoren din som har sprukket. Når motoren og dermed vannet blir varmt, utvider sprekken seg og vannet presses ut. Når vannet kjøles ned trekker sprekken seg noe sammen og kan være vanskelig å se.

Skrevet

Bilen min kokte, for ei stund si. Da sprakk ekspansjonstank og radiator. Vil anbefale deg å starte bilen, og la den svive mens du ser etter lekasje. Viss du ikke ser noe lekasje da, så kan det være toppen eller toppakninga. Røyker den mye hvitt fra eksos? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...