zandzpider Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Hei! Var på utenlandstur fra fredag til søndag kveld, og når jeg skulle starte bilen, så var den neeeesten tom for strøm (ikke nok futt til å dra starteren rundt) Byttet batteri i fjor med et sølvfarget batteri fra Biltema (4 års garanti) Kjører rundt 20-40 min per dag, så lengden på kjøring burde være nok. Målte i går med voltmeter gjennom den negative polen på batteriet, og mengden strøm som ble trekt var 0.035-0.040 amp. Det eneste av utstyr som er blitt endret i bilen er en Dynavin D95 med en ipod micro/mini/nano i hanskerommet.
Albino Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Hvis det skjedde etter montering av Dynavin, kan det kanskje være en feil under montering?
zandzpider Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2013 Har hatt Dynavinen siden jeg fikk bilen, og dette har "bare" skjedd 3 ganger på 2 år. Det er ikke noe "hack and slash" i kablene til spilleren, da alt ble klipset på som det skulle.
aalgaard Skrevet Oktober 18, 2013 Skrevet Oktober 18, 2013 Får vel måle strømtrekk da. Du må la bilen stå ei stund, uten at tenninga er på, så alle forbrukere ha slått seg av, så måler du amphere på batteriet. Hvis det viser stømtrekk da, så kan du trekke ut sikringer osv, for å se om strømtrekket endrer seg. Da skal du iallefall klare å lokalisere hva som trekker strøm Men har opplevd selv at biltema batteri ikke er det beste som finnes
zandzpider Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2013 Får vel måle strømtrekk da. Du må la bilen stå ei stund, uten at tenninga er på, så alle forbrukere ha slått seg av, så måler du amphere på batteriet. Hvis det viser stømtrekk da, så kan du trekke ut sikringer osv, for å se om strømtrekket endrer seg. Da skal du iallefall klare å lokalisere hva som trekker strøm Men har opplevd selv at biltema batteri ikke er det beste som finnes Som jeg sa, så målte jeg forbruk på 0.035amp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå