Super1 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Hei har fortsatt min fine (lille) 316i e46 som jeg ikke har lyst til å selge da den er topp, men liten motor. Jeg har vært en stund på finn på leitin etter 320, men har ikke blitt noen overgang ennå. Lurer derfor på om det er noen som helst god ide å få litt krutt i bilen min. En kompis ba meg bytte til sportsfilter, men det har vel ingen forbedringer bortsett fra lyd? Motorbytte til 320i blir lite verdt stresset. Men hva med motorbytte til 318i facelift (143 hk)? Har lest litt men fant ikke mer enn at noen som sa at det bare trengte å bytte kam og ecu. Er det virkelig bare det eller er det noe mer? 316i og 318i (1.9liter) er ganske like bortsett fra ca 15 hk forskjell. Men 318 facelift har jo betydlig mere hk. Vil det fortsatt være like enklere å bytte bare kam og ecu, evt et par andre ting? Hvor mye vil slikt koste sånn ca kontra kjøpe ny bil? Noen som har erfaring/peiling rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Sportsfilter vil gi minimalt med hester (kanskje +1 hk?). Synes det blir dumt å bytte fra 316i til 318i motor. Når du først er i gang med motorbytte bør du heller sette inn en ordentlig motor, som fks 330i motor. Husker jeg fikk en pris på 110 tusen fra SSP (dem har gått konk nå ). Det er selvfølgelig mye billigere om du gjør det selv. En 330i fra utlandet koster rundt 40-50k + 25% mva for å få den inn i Norge. Ta av delene på den og sett den inn i bilen din og få den godkjent i vognkortet av vegvesenet. Da har du en 3,0l med 218 hester. Trenger du mer pulver slenger du inn en ESS kompressor da er du oppe i +300 hester. Men du bestemmer selvfølgelig selv. Ikke alle liker store motorer som sluker mye drivstoff . Og du kjøper som regel bil etter lommeboken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 110k? ikke rar de har gått konk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 hadde vært noe med 218 hk, men lommeboka hadde ikke tålt den mer enn et par mnd Det blir jo også mye mere stress og dyrere med større bytte enn fra 316i->318i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Ingen vits i å gjøre noe med en 316. Gjør heller bilen god teknisk og pen utseendemessig Må bare rette litt.. 330 har 231 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Bilen er bra teknisk og fin utenpå også derfor jeg ikke vil selge den Men den trenger virkelig power Kan jo i det minste gjøre om til 318 vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Ingen vits i å gjøre noe med en 316. Gjør heller bilen god teknisk og pen utseendemessig Må bare rette litt.. 330 har 231 hk Mange takk for rettelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Tips: Selg og kjøp noe med mer power. Absolutt ikke verdt det å bytte til en 318 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Not worth it at all. Merker ikke forskjell på 316 og 318 omtrent uansett.. Går like dårlig begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2013 haha okei takk for innspill da leiter jeg fortsatt etter 320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Oktober 26, 2013 Share Skrevet Oktober 26, 2013 Hvorfor 320? Om det er forbruk du tenker på, bruker en 320 like mye suppe som en 328 gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 26, 2013 Share Skrevet Oktober 26, 2013 Hadde ikke gjort det for 320 heller for å være ærlig. Hadde satt inn en 2,8 eller 3,0 liter eller droppa det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2013 tenker på forbruket ja og PRIS Er vel lavere pris for 320 enn 328 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Oktober 29, 2013 Share Skrevet Oktober 29, 2013 Noe høyere pris på 328. Men selv hadde jeg aldri lagt ressurser for å sette i en 2.0liter. Forbruk er likt omtrent. Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå