Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg blitt tvunget til å lage en tråd om bilen min også.

Jeg har da en e36 sedan. Som er bremset til 420hk i motor / 379whp. Klarte ikke mer på org bensinpumpe.

Litt historie om bilen.

Bilen ble kjøpt av et par i 30års alderen, meningen var at kona skulle bruke bilen på gatebil, og kvinnekjøring. Det endte me at de kjøpte bilen for 40.000.- Det startet utgifts posten. Turbokit ble kjøpt inkl chip til orginal motorstyring. Noe som heller fynker rimelig dårligt.. Det endte me det ble kjøpt inn et billig datasprut greier som jallakobla seg inn på orginale motor el-nettet. Når det var tid for mapping å det koslige jobbinga på data ble heller værre. Endte med sprengt blokk og råder overalt..

Da ble de to enige om at de ville legge ut mer penger og få det skikkeligt. Nyblokk, h-profil råder wiseco stempler, og blokkert vanos topp med justerbare kamdrev.

Itilegg invisterte de i Vipec v44 sprutet. Motor ble sendt til EBB i stavanger for planing, balansering og div.

Etter å kjøpt et nytt sveise apparat til 20lapper gav de det til en som satt sammen motoren igjen.

Alt ble klar og i dynapacken igjen! Denne gangen med gode nyheiter og tal. Bremset 420,3hp i motor. Og 379whp !!! Bensin pumpa orka ikke mer, så da ble det sniller map på 319whp til slutt mtp holdbarheten.

Så ble det krangling i heime og de bestemte seg for å selge bilen.. Ny mann kjøpte bilen for 55.000,-

Han brukte den i heile ein mnd med pendling til bergen, før clutchen og kassa røyk. Og da sto den i 2mnd før jeg fikk tak i denne doningen. Og etter jeg har gjort en del, så er dette den mest truverdige bruksbilen jeg har hatt. Alt er bra uten om 500kr i drivstoff på 170km. Så litt dyr i drift hverdag:)

Kjøpet bilen med defekt clutch, kasse og sveist sperr dritt. Tok meg sammen og fikk tak i

M20 svinghjul

618 sachs trykkplate

6-punkt sinterlamell ( for gatebruken )

Ny lamell sperre diff med m3 innmat + shims.

Og den store ZF-kassen

Og har starter å gått siden. Har lekt litt olje fra div pakninger og veivhusventilasjoneb går rett ned på blokka. Og som en gut med sertifikat fult av prikker bestemte jeg for at det skulle bli en sleeper. Orginalt front, styge chromelykter med AE. Hvite blinklysforan, og oransje bak. Har også en svært stygg platisk kopp på henger festet. Og noen shabbye 17" felger. Er også monter delskinn med grått interiør.

Står også k-sport racing senkesett på den. Med høyde og hardhest justeringer på.

Etter MASSE herjing tok bilen kveld. (Ikke motoren)

2x 17" felger

2x stikk akslinger

3x bolt på fremre diff innfestning.

x antall med dekk.

Og det verste. 2 av 4 travers innfestninger er revet rett utav.

Kjekk kveld vertfall

Slik ser den altså ut idag

post-59439-0-35809600-1382350692_thumb.j

Etter dette har jeg nå innvistert i nytt karroseri.

Denne gang et skikkeligt.

Det er en grønn coupe av typen E36.

Nye planer.

Motor :

Det blir noe av det samme oppsettet som i fjor men det som blir nytt er nytopp,turbo og dyser. Har fått tak i ny topp og klar for en tur til EBB og plane og frese nye ventilseter og styr. Skal kjøpe PT5862 turbo og siemens deka 630ccm dyser.

M50b25 m/vanos og 2x innsugskammer + non vanos ventiler.

H-profil råder

Wiseco stempler.

B25 org veiv

Bensin pumpe

M20 svinghjul

618 trykkplate

Sinter lamell 6-punkt

Karroseri

325 e36 coupe v/org grønnfarge.

Planene er demontere bilen, selge det å selge, og ta rusten og lakkere bilen lemans blå eller en nissan blå farge.

Har fått solgt motor og kjøpt inn nye framskjemer, m3 front, sideskjørt,bakfanger.

Har også fått tak i nye rustfrie dører og bagasje luke.

Interiør

Denne bilen vil det blir svart sportskinn med EL-justeringer.

Svart tak.

Svart dashbord med svartgulv

Vil også bli montert focal frontsett og en focal sub.

Det vil også lagt inn bilder, da jeg bare har mobilen tilgjengelig her nå.

Tilbakemeldinger og innspill er store motivasjons

brikker.

Mvh Morten

Skrevet

Da er første dag unnagjort.

Etter litt arbeid på en kveld, så har jeg fått tatt utav motor og montert den i ein kompis sin bil, da han trengte m50b25 motor i sin. Etter han røyk topp pakningen. Fikk også tatt ut hele interiøret og fikk sitt hvor mye rust det er i kanalene. Det såg ikke bra ut, men det var så forventet. Har også fått hjelp av Jens Andreas, da vi deler loakelt sammen.  Har også fått kjøpt inn løftebukk til 700.- av jobben. Det er deiligt å få montert.

Har fått solgt motor og gir + elnett.

Har også fått solgt vekk diffen.

Har skinnstoler foran til salgs, strøkne - komfort stoler    1500.-

post-59439-0-06814300-1382349996_thumb.j

Motoren gikk kjapt utav.

post-59439-0-84408000-1382350160_thumb.j

Teppet på vei utav.

post-59439-0-20841700-1382350041_thumb.j

Grusom rust i kanalene..

post-59439-0-97237400-1382350068_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...