Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en 318D 2008 mod. med motor type N47D20A som er havarert. Lurer på om det kan passe med en N47D20C fra en 318D 2010 mod. Eventuelt hva som må gjøres, tenker på programmering el.

Takknemlig for svar.

Skrevet

Hadde du noen ulyder i forkant av havariet? Har en -07 118d som har rullet snart 110000 km så er litt interessert i om man får noe forvarsel på dette.

• 5 months later...
Skrevet

Sjekk tråden min N47 registerkjede problemer.

Min er en N47D20C utgave som ikke skal være omfattet av det. Det er de tidligere utgavene av N47 motoren som slet med det, gjelder alle serier (1,3,5 serie)

Kjedehjulet var visst designet med for skarpe kanter slik at kjedet av og til kan få for stor friksjon mot hjulet og hoppe av med påfølgende total motorhavari.

Problemet er at kjedet ligger bak mot torpedoveggen og ikke er ment å vedlikeholdes. Da må motoren ut og det bikker lett 50000 kroners klassen og gjerne opp mot det dobbelte av det igjen. BMW fraskriver seg all ansvar men har inngått forlik i en del saker mot at saksøker holder kjeft. (finner en del info om det på nettet)

Selve blokken er lik som N47D20A men ikke identisk. Det blir veldig vanskelig å svare om det vil passe men et tips kan være at du sjekker ut delenummer mot din bil, spesielt på turbo og oppkoblingen rundt EGR systemet.

Personlig tror jeg at det skal gå fint uten av du burde bruke kun det som klarsignal til å sette igang. Det finnes en del firmaer på nettet som har spesialisert seg på bytte/overhaling av N47 motoren. Du kan kanskje finne noen av de og sende mail til de og høre? Evt. ring BMW tyskland, de er ofte veldig behjelpelig og ikke minst ekstremt flink på BMW.

Lykke til!

• 2 years later...
Skrevet

Har satt inn en N47d0c motor i min og det stemmer som du skriver om her at EGR og mere er forskjellig, men mulig å få til.

BMW (Bavaria Gardermoen) fikset problemene jeg ikke selv klarte fikse etter å hatt hjelp av en føredette bilmekaniker til å bytte selve motoren:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...