Eriksen933 Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Heisann! Skal bytte vannpumpe på bilen min i helgen, men ser man trenger spesial verktøy for og få av vifta foran vannpumpa! Noen som veit hvor jeg får kjøpt et sånt type verktøy uten og måtte vente flere dager, eller lage et for den del! Noen som har noen tips kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Ta en fastnøkkel som passer og sett den på mutteren. Ta frem hammeren og gi den noen kjappe kakk så løsner den. Husk at det er linksgjenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Der bruker du en 32mm fastnøkkel og gjør som Brian sier. Får du kilet fast en 10mm nøkkel på skruene på vannpumpa går det litt lettere. Det beste er å ha en lang smal fastnøkkel,slik at den stikker på oversiden av dekselet. Jeg fikk tak i en gammel smal nøkkel som jeg kappet i to og sveiset på et 20cm langt flattjern,den funker bra. Tar du på litt kobberfett og drar forsiktig til er det mye lettere å få den opp neste gang også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 jeg brukte et skrujern. forklart i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuborg Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 Du kan også ta en kikk her: http://www.beisansystems.com/procedures/e39_fan_procedure.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2013 Den linken likte jeg! Ja detta Blir spennene, første gang jeg gjør noe sånt på bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå