Gå til innhold

Tips til ventilløfter rens...E39 2003

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Fått beskjed etter BMW diagnose at en ventilløfter på bilen ikke helt henger med ved oppstart når bil har stått litt. Pga dette kan motorlampe tennes og styreenheten stenger da drivstofftilførsel til denne sylinderen.

Noen som har noen tips til "rense-midler" som kan rette litt på dette?

Skrevet

Bensin system rens og oljesystem rens kan løsne på avleiringer på ventilene.

Ambefaler protec lubrication system cleaner (grønn flaske) og protec fuel line cleaner (rød flaske)

Skrevet

Hadde selv mye "bråk" fra min -03 525d.

Er som regel skeptisk til tilsetninger i motor, og ble anbefalt å prøve produkter fra QMI. 

Kjøpte inn QMI Innvendig Motorvask og fulgte prosedyrene med skift av olje og filter. Blandet samtidig inn QMI Motorbehandling ved påfyll av ny Castrol-olje.

Hørte forandring på støy og gange etter kort tid og jeg er ikke i tvil om at denne rensen virkelig var verdt det.

I tillegg hadde jeg på QMI Dieselforbedrer for rens av dyser osv. Etter dette både ryker den mindre og motor kjennes mer trekkvillig.

Produktene er for bensin og dieselmotorer. Anbefaler å ta en titt på http://www.qmi.no/sider-bilogmc/bilogmc-prod.html.

Torshov Bilrekvisita fører QMI-produkter i butikk, men ikke problem å finne forhandlere på nett.

Skrevet

Hva slags motor har du? Jeg hadde en løfter som hang seg på min m52. Noe som løste seg med en "italian tune" og ett ekstra oljeskift.

M54, 2.2liter....

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...