oamlie Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Hei!Jeg har en e34 520i som plutselig ikke vil starte.. når jeg vrir om tenningen kommer lys og at på som normalt, men startmotoren gir er helt død.. Jeg får heller ikke trillet den igang. Jeg har prøvd å trille den ned en lang bakke et par ganger og det virker som om dynamo osv virker som det skal, men motoren tenner altså ikke.. Er det noen som har noen tips eller vet hva dette kan være?
Lende Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Kan vere alt mulig, jeg ville kobla strøm på og sjekka ladespenning på dynamo, finn ut om den får bensin, får den det er det noe galt med tenningssystemet, coiler, tennplugger osv.
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Hei! Jeg har en e34 520i som plutselig ikke vil starte.. når jeg vrir om tenningen kommer lys og at på som normalt, men startmotoren gir er helt død.. Jeg får heller ikke trillet den igang. Jeg har prøvd å trille den ned en lang bakke et par ganger og det virker som om dynamo osv virker som det skal, men motoren tenner altså ikke.. Er det noen som har noen tips eller vet hva dette kan være? hadde nøyaktig dette på 540n min , var en gjordings lednig fra carosseritet til blokka som er sprukket litt, prøv å rigle på batteriet førstsent from my microwave using tapatalk
oamlie Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 Det er koblet strøm på, men det skjer ingen ting når jeg vrir om tenningen.. den lar seg heller ikke trilles igang.. Mistenker som du sier at det er noe galt med, men vet ikke hva det kan være.. noen forslag?ikke får å virke spydig, men hvordan vil det hjelpe å riste på batteriet under baksetet hvis du mistenker at det er en feil på gjorings ledning mellom blokka og carosseriet som er sprukket? korriger meg om jeg misforsto!
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Som jeg sa hadde jeg akkurat det samme problemet, en kompis prlvde hjelpe meg å dytte den i gang, det hjalp ikke, men plutselig starta bilen, om vinden som var under bilen når vi prøvde å trille den i gang tørket den våte ledningen vet jeg ikke men den starta. Samme problem hadde jeg dagen etterpå, alt lyst i dashboard og vifta gikk på men starteren ville ikke starte, nøkka opp baksetet og rigla litt på ledninger og batteriet. Da startet bilen. Jeg vet ikke hvorfor det fikset seg men det funka sent from my microwave using tapatalk
kimf Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 Mitt tips må være å få tatt en diagnose, ews har en tendens til å plutselig dø på disse, noe som igjen at starteren blokkeres og hjernen ikke sender ut signal til coiler og dyser.
BMWtotti Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 Hadde tidligere en Toyota Hilux som ikke ville starte fra tid til annen. Løsningen på denne var å gi starteren ett velplassert og overbevisende hammerslag for å få liv i den igjen. Kan være verdt forsøket i alle fall (Hammeren min ble etter hvert en del av hver oppstarts prosedyre da jeg ikke gadd å investere i ny starter. Edit: Så forresten akkurat denne tråden: (E36 riktignok, men kan kanskje være greit å sjekke samme jordingsledning som han her hadde problem med) http://bimmers.no/topic/772150-starter-går-ikke-rundt-e36-m42b18/
oamlie Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2013 Takk for raske svar! skal få sjekket ut jordinga og kanskje få kjørt en diagnose på den imorgen, så får vi se om det blir noe mer liv da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå