Gå til innhold

e34 535i til m5! hjelp!? :)


///Simon
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har satt i en m5 motor s38b36 i min 1990 535i. Motoren starter og sviver helt fint, ruser seg helt fint men føler ikke den har krefter, vil tippe den har rundt 150-200 hk max! Har satt i m5 hjerne fra denne motoren med chip! Motor og hjerne stod i en e30 før men jeg har satt de over i min e34.. Noen som har tips, den har ikke eksos anlegg, bare 20 cm etter greinrør som jeg har sveiset lamda sensoren i, temp viseren inne i bilen fyngere ikke etter motorbytte! De er allt jeg kommer på som er "galt" eller ikke ferdig.. Noen tips? Er 535i bensin pumpa like stor som m5 sin og/eller klarer den levere de motoren trenger? Rett etter motoe ble satt i og prøvekjørt tror jeg ikke den hadde noe spes mer en 60/70hk så ble den parkert for jeg gikk lei, prøvde den igjen etter noen uker der ingenting mer var gjort på bilen og da var de merkbart mer effekt en sist, og sån står den enda! Er eit godt stykke fra den effekten de skal hvere enda!

Mvh. Simon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39Tobbe: tror du/dere toppen kan hvere gåen? Kjøpte en e30 men m5 motor og girkasse, m3 understell, handlaget kobber radiator, e36 m3 tannstang, kw coilovers for 25 000 kr! Så syns jeg gjorde en super deal der men grunnen til kjøpet var jo motor for og ha den i e34'en min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Det med toppen har jeg opplevd en gang, da kokte bilen over. Det tror jeg er typiske problemer som kommer av defekt toppakning. Evt kan du se om det ryker hvitt av eksosen. 

Bilen jeg hadde med def toppakning gikk like godt da. Men kokte etter ca 15 min normal kjøring. 

 

Jeg ville sjekket kompresjon, tenning og tatt en titt på luftmengdemåleren din. Og evt sjekket om bensinpumpa klarer å levere nok. 

 

Eksosen har du vel kanskje montert allerede? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...