Blyfri Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 Hei!Jeg har en 92' 525ix der kupevifta har tatt kvelden...byttet motstanden nede i fotbrønn på førersida uten hell, er det noen som vet hvilken av de 4 ledningene inn på den motstanden jeg kan sette 12v på for å se om vifta fungerer?På forhånd takk:)
Blyfri Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2013 bump! Maser litt, for det er ikke sesongen for å kjøre uten vifte:P
glue Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 er vel bare å prøve? verste som ryker er vel sikring? appropo sikring, sjekket den? ^^
Blyfri Skrevet November 1, 2013 Forfatter Skrevet November 1, 2013 Kanskje, er litt tilbakeholden med å bare prøve meg fram med å sette strøm på ting i bil men:PHar nok sjekket den gitt;P
lierbimmer Skrevet November 1, 2013 Skrevet November 1, 2013 se på børstene på vifta. ofte lettets å se om de er utslitt eller knekt på ene siden. er det ikke bare 2 ledninger på kontakta til vifta da? lettest å koble på 12v der. viftemotstanden må ohmes da det kun er en motstand med flere innganger og 1 utgang.
Blyfri Skrevet November 1, 2013 Forfatter Skrevet November 1, 2013 Har kjøpt ny motstand og det funket fortsatt ikke, men jeg tenkte det kunne være lettere å sette strøm på noen av de 4 ledningene som går inn til motstanden for å se om vifta går, istedet forr å begynne å demontere i motorrommet?
Alexx942 Skrevet November 1, 2013 Skrevet November 1, 2013 Sjekka at det er strøm ut på motstanden då? Enklaste er jo berre og ta ut vifta og måle der, er gjort på 10 min og ta av det dekselet.
vetu03 Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Tar ikke lang tid å ta ut vifta nei. Og hvertfall ikke om du bare skal komme til å få koblet strøm på. Kan også prøve å hjelpe vifta i hgang når den står på, ofte den starter da. Så da er det bare å bytte den.
Blyfri Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 Tenkte bare jeg ville komme med en liten oppdatering her:PJeg skrudde opp dekselet i motorrommet og kom inn til vifta (som på absolutt ingen måte var gjort på 10 min (!)), usikker på om det er de ekstra ledningene som har med webastoen å gjøre, eller om det er bare motortypen jeg har som gjør det, men alle de små 7 mm mutrene (eller hva det nå var) som det dekselet var festet med var ett rent helvete å komme til!Uansett, etter å ha fått ifra hverandre alt, slik at jeg fikk vifta til syne, tenkte jeg at jeg skulle prøve å slå på vifta før jeg rørte noe mer.Da startet den såklart... Jeg stod ute i 3 varmegrader og det begynte å regne så da bare satte jeg alt sammen igjen.Etter ca 1 uke sluttet den å fungere igjen, da i ren frustrasjon slå jeg i dashbordet, også startet den opp:PI går sluttet den å fungere på nytt, men nå fungerer ikke Langbein-trikset med å slå i dashen lenger:PHva tror folket, er det vifta eller noe annet? Om det er dårlig kontakt en plass, hvor er det det bruker å være?Jeg tok ut spilleren min i går bare for å få rotet litt med kabelene bak skrubryteren, men det hjalp ingenting...
mege34 Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 Min sluttet å gå for en uke siden då var det en svart kontakt/støpsel (liten boks ) På pasaersjersiden som hadde løsnet litt.. Ser den om du tar ned hanskerom og skrur av dekselet mot midten.. Var ikke mye vandring den hadde å gå på frem og tilbake og enda mindre å gå på for at an skulle ha kontakt men startet no bilen og lirket litt rolig i an til det plutselig blåste igjen Kan være vært å sjekke ihvertfall sendt from my unicorn using tapatalk
Blyfri Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 Absolutt noe å sjekke ja! takker!Utrolig lite lyst til å demontere fremme i motorrommet på nytt, for det var en god drittjobb syns jeg:P
vetu03 Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 Sånn var min også. Byttet vifta og den har virket etterpå. Du har sjekke viftemotstanden på passasjersiden eller?
Blyfri Skrevet November 20, 2013 Forfatter Skrevet November 20, 2013 Har sjekket vifte motstanden ja (på førersiden på min), kjøpte den og byttet før jeg sjekket noe annet første gangen den tok kveld, det hjalp ingenting:P
Kristiansan'årn Skrevet November 20, 2013 Skrevet November 20, 2013 Sjekka at det er strøm ut på motstanden då? Enklaste er jo berre og ta ut vifta og måle der, er gjort på 10 min og ta av det dekselet. Det er ikke gjort på 10 min om det er første gangen! sent from my microwave using tapatalk
Kristiansan'årn Skrevet November 20, 2013 Skrevet November 20, 2013 Har byttet min vifte pga den bråka noe sinnsykt, funker nå. Prøv å smør opp hjulene, eller rett og slett kjøp en ny vifte sent from my microwave using tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå