Gå til innhold

Tips til enkel fjerning av foring i forstilling E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg bytte ut alle foringene i forstillingen til fordel for Powerflex. Planen var å bruke de gamle casterstagene og bærearmene. Har erfaring med at kuleleddene sitter som spikern i kista på disse og for ikke å gå på en smell og ødelegge de var planen å fjerne foringene uten å løsne kuleleddene. Å presse ut foringene med verkstedpresse blir da heller vanskelig. Finnes det noen annen "enkel" måte å fjerne foringene på enn å kutte i gummi og metallhylse? f.eks gjengestag med noe hylse på slik som knirkeforing i bakstilling? 

Takker for tips :)

Skrevet

Nei det er rett og slett for trangt til at du får gjort noe der,så du har to muligheter enten kjøpe nye stag eller få tak i en avdrager til kuleleddene i riktig størrelse,og det finner du ikke på noen rekvisitabutikk i Norge,gjorde hvertfall ikke jeg,en stor brytegaffel fra biltema og en liten slegge gjør jobben enkel men da ødelegger du kulebolten.Stag finner du på ebay til vettig pris

Skrevet

Takker for tips :) Hadde nok gjort jobben enklere med det settet der, dog synes jeg 2 høvdinger var litt i meste laget. Endte opp med å bruke hullsag på gummien og baufil på hylsene. Tok meg ca halvtimen per side og resultatet er upåklagelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...