Nikolas Ådland Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Heii. Har en bmw e 46 facelift 2003 modell, motoren er gått 163000km. 316 n42 motor 1,8l Fikk en litt dyr eu kontroll her i oktober, 13k++ Tok en service i samme slengen. Men etter servicen så begynte bilen å fuske litt, og motorlyset var på. Bilen gikk bare på 3 sylindere, så jeg sjekket alle plugger og coiler, fant ut at den ene coilen var gåen så jeg byttet den, i tilegg kjøpte jeg nye plugger og byttet dem også. Bilen var fortsatt fuskete så jeg tok en diagnose. Fant ut at det var en forbrenningsfeil på sylinderene, di slettet feilmeldingene og bilen fungerte fint en liten stund. Jeg kjørte den varm å den begynte å fjuske igjenn, motorlampen blinket. Er mellom 1800-3000rpm ca den tuller. Men bare når den er varm. Nå lyser motorlampen konstant. Dette skjer: 1 starter bilen å kjører motorlampen er på. 2 bilen hakker litt på turtallet. 3 bilen et blitt varm vanlig temp, hakker veldig på turtallet når jeg gir gass. Føles ut som den bare går på 3 sylindere. Fusker ikke på tomgang etter at jeg slettet feilmeldingene. Har byttet luftmengdemåler for 4 månder siden ca Prøvd å lese meg til det uten hell. Finner ingen konkrete svar. Noen som har forslag ? Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsern6 Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Sikkert enda en coil. Har opllevd dette på eksakt samme type bil. Byttet ene coilen, men neste røk like etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikolas Ådland Skrevet November 2, 2013 Forfatter Share Skrevet November 2, 2013 Ok skal sjekke dette i dag (y) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikolas Ådland Skrevet November 2, 2013 Forfatter Share Skrevet November 2, 2013 Men før jeg byttet coil gikk den dårlig på tomgang, det gjør den ikke nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikolas Ådland Skrevet November 2, 2013 Forfatter Share Skrevet November 2, 2013 Alle plugger og coiler ser til og være bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsern6 Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Helt sikker på det? Når coilene ryker ryker dem som regel ikke umiddelbart. Dvs motor kan f.eks svive fint på enkelte turtall/laster, men kutte/fuske på andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Ville undersøkt coilene litt nærmere. sett et vannglass på motoren. og så tar du ut coilen/e, se om det blir endring på vibrasjon på vannet. Blir det ingen endring, da er den ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå