Gå til innhold

E46 320da '04 med gear problemer.


320Schanke
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en E46 320d med automatkasse, motor forøvrig er M47N.

Saken er den at avogtil har den problemer med (noe jeg tror) å gire seg opp i gear.  

Det kan skje ved gasspådrag men også når jeg bruker "cruse control".

Man kjenner bilen vibrerer og lager en brummelyd, men dette gjir seg med en gang jeg slipper gassen.

Har vert noen tilfeller av dette det siste året, men må si jeg merker det hyppigere nå som det er blitt kaldere i været.

Hyppigheten avtar ettersom bilen (motoren) blir varm.

 

Dette gjør meg nervøs, og vil gjerne på bukt med problemet med engang.

Har vurdert å levere bilen på GS for gearkasse service, men jeg har ingen videre formening om dette vill hjelpe.

Kjeept med tanke på kostnaden det ville blitt.

 

Trenger hjelp fra dere der ute, på forhånd takk! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter desverre converter bytte på deg.

 

http://bimmers.no/topic/565002-duringvibrering-mtriptronic-320dta-03mod/

 

mange tråder om dette på forumet. Leser du tråden linket til ovenfor får du nok mange svar. Har samme bilen som deg og opplevde det samme som deg. Les innleggene fra meg i den tråden.

 

Lykke til og håper for din del at det ikke er som jeg tror :)

 

 

Kentho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW regner at automatkasseolje er "lifetime" men i følge BMW er livstiden til en bil kun 8 år. Så man bør bytte olje på automat etter 170 000km eller 8 år. 

Kan ikke garantere at problemet vil forsvinne, men kan være lurt likevell. 

 

En flush vil nok anbefales, da får man "spylt" gjennom kassa for metalspon og dårlig olje skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tro hva som kommer frem i den tråden som "kentha320dat" nevnte, holder det ikke med flush, ny olje og filter... Ser ut som konverter må byttes ja... Dette blir ikke billig! En kar fikk det til 21000,- mens en annen måtte ut med 30000,- Har ikke lyst til å ringe verken Sulland Trondheim eller Strandveien- Auto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig hadde jeg bare bygd om til manuell hvis det er tilfellet. Hvis kassene ikke tåler mer enn 160-170km er det ikke noe vits å sette inn en brukt kasse med ny converter heller spør du meg. 

 

Gjør man jobben selv blir det ikke mer enn 5-7 lapper for å bygge over til manuell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...