Gå til innhold

M50B25 innsprøytningsproblem


Dahlbrg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop hatt bilen på verksted oss en "kompis" for å drive litt feilsøking, jeg har nettop byttet topppakning og planet topp og montert. Men flyttet hjemmefra og hadde ikke mulighet å gjøre noe med bilen med det første. I ettertid virket det som om alt var tett og motoren startet og gikk, men gikk ikke skikkelig og røyk noe helt vanvittig.
Nå har verkstedet funnet ut så mye som at når man tar opp dysene og vrir på tenninga så spruter den bensin i de tre første sylindrene samtidig, og han sa bare det kunne ha noe med motorstyringen å gjøre. Jeg lurer på om noen har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å finne ut av dette? har ikke mer " kred" på verkstedet så må nok dra hjem å forske litt selv men har ikke så god peiling på akkurat dette med innsprøtningen.... På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det ofte at mange motorstyringer samkjører dyser, men bare for å ha nevnt det, har timinga på motor blitt dobbeltsjekket ?

 

veit du at toppen er som den skal, sprekk i toppen osv,ventiler er som det skal osv ?

Timinga fikk jeg hjelp til å stille inn av en med god peiling og det skal vel strengt tatt godt gjøres å sette feil når man har indikeringen på kammene osv. Men toppen er ikke blitt trykktestet nei, men har ikke noe trykk i kjølesystemet etter montering ivertfall og har ikke greid å sett at den bruker noe vann heller.. det kan jo selfølgelig være sprekk innvendig i toppen men om jeg kunne fått avkreftet/bekreftet at det har noe med styringen å gjøre slipper jeg værtfall å ta opp/bytte topp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte det, men veit det er biler som kjører alle dysen vær gang de er på topp, noen har halvparten og noen har en og en ,da er det bare og skrikke etter en lokalhelt som har skikkelig  peiling på m50 motorstyring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte det, men veit det er biler som kjører alle dysen vær gang de er på topp, noen har halvparten og noen har en og en ,da er det bare og skrikke etter en lokalhelt som har skikkelig  peiling på m50 motorstyring

Okei, ja det var i syl 1, 2 og 3 som kjørte samtidig så det virket litt rart... men håpet kanskje det var noen helter her på forumet som kan m50styring, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dette var et BMW merkeverksted hvertfall :P

 

M50 ledningsnett kjører dyser til  syl. 1-2-3 på en kanal, og 4-5-6 på en annen. Er sånn ledningene er lagt opp, så helt normalt. Sjekk at du får bensin ut av 4-5-6 også. Om den ryker vil jeg tro du får enten vann eller olje inn i forbrenninga di gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dette var et BMW merkeverksted hvertfall :P

 

M50 ledningsnett kjører dyser til  syl. 1-2-3 på en kanal, og 4-5-6 på en annen. Er sånn ledningene er lagt opp, så helt normalt. Sjekk at du får bensin ut av 4-5-6 også. Om den ryker vil jeg tro du får enten vann eller olje inn i forbrenninga di gitt

nei er ikke merkeverksted :P Men så de skal kjøre nogenlunde samtidig på syl 1-2-3 også deretter 4-5-6 om jeg har sjønt rett? er ganske hvit røyk da så om det er noe er det vell mest sannsynlig vann i forbrenningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...