Dahlbrg Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Hei, jeg har nettop hatt bilen på verksted oss en "kompis" for å drive litt feilsøking, jeg har nettop byttet topppakning og planet topp og montert. Men flyttet hjemmefra og hadde ikke mulighet å gjøre noe med bilen med det første. I ettertid virket det som om alt var tett og motoren startet og gikk, men gikk ikke skikkelig og røyk noe helt vanvittig.Nå har verkstedet funnet ut så mye som at når man tar opp dysene og vrir på tenninga så spruter den bensin i de tre første sylindrene samtidig, og han sa bare det kunne ha noe med motorstyringen å gjøre. Jeg lurer på om noen har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å finne ut av dette? har ikke mer " kred" på verkstedet så må nok dra hjem å forske litt selv men har ikke så god peiling på akkurat dette med innsprøtningen.... På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 nå er det ofte at mange motorstyringer samkjører dyser, men bare for å ha nevnt det, har timinga på motor blitt dobbeltsjekket ? veit du at toppen er som den skal, sprekk i toppen osv,ventiler er som det skal osv ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dahlbrg Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 nå er det ofte at mange motorstyringer samkjører dyser, men bare for å ha nevnt det, har timinga på motor blitt dobbeltsjekket ? veit du at toppen er som den skal, sprekk i toppen osv,ventiler er som det skal osv ? Timinga fikk jeg hjelp til å stille inn av en med god peiling og det skal vel strengt tatt godt gjøres å sette feil når man har indikeringen på kammene osv. Men toppen er ikke blitt trykktestet nei, men har ikke noe trykk i kjølesystemet etter montering ivertfall og har ikke greid å sett at den bruker noe vann heller.. det kan jo selfølgelig være sprekk innvendig i toppen men om jeg kunne fått avkreftet/bekreftet at det har noe med styringen å gjøre slipper jeg værtfall å ta opp/bytte topp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte det, men veit det er biler som kjører alle dysen vær gang de er på topp, noen har halvparten og noen har en og en ,da er det bare og skrikke etter en lokalhelt som har skikkelig peiling på m50 motorstyring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dahlbrg Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte det, men veit det er biler som kjører alle dysen vær gang de er på topp, noen har halvparten og noen har en og en ,da er det bare og skrikke etter en lokalhelt som har skikkelig peiling på m50 motorstyring Okei, ja det var i syl 1, 2 og 3 som kjørte samtidig så det virket litt rart... men håpet kanskje det var noen helter her på forumet som kan m50styring, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dahlbrg Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Kan jo legge til at jeg ikke trenger noen bekreftelse/avkreftelse men alle erfaringer/tips til å finne ut av dette settes stor pris på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dahlbrg Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet November 13, 2013 Share Skrevet November 13, 2013 Håper ikke dette var et BMW merkeverksted hvertfall M50 ledningsnett kjører dyser til syl. 1-2-3 på en kanal, og 4-5-6 på en annen. Er sånn ledningene er lagt opp, så helt normalt. Sjekk at du får bensin ut av 4-5-6 også. Om den ryker vil jeg tro du får enten vann eller olje inn i forbrenninga di gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dahlbrg Skrevet November 13, 2013 Forfatter Share Skrevet November 13, 2013 Håper ikke dette var et BMW merkeverksted hvertfall M50 ledningsnett kjører dyser til syl. 1-2-3 på en kanal, og 4-5-6 på en annen. Er sånn ledningene er lagt opp, så helt normalt. Sjekk at du får bensin ut av 4-5-6 også. Om den ryker vil jeg tro du får enten vann eller olje inn i forbrenninga di gitt nei er ikke merkeverksted Men så de skal kjøre nogenlunde samtidig på syl 1-2-3 også deretter 4-5-6 om jeg har sjønt rett? er ganske hvit røyk da så om det er noe er det vell mest sannsynlig vann i forbrenningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Sjekk kompresjonen din, så finner du hvertfall ut om noe er sprekt. Høres ut som toppakninga di er røket, men du kan få en indikasjon med kompresjonstest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå