Gå til innhold

Problemer med speedo på e36

Robert M-Power Gyberg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei skulle her om dagen bytte instrumentpærene mine i ip siden de var defekte eller veldig dårlige.

Tok ut panelet og bytta pærene, når jeg koblet det på igjen og vrei om tenningen funket ikke tankmåleren.... den bare står der den står når man vanligvis skrur av tenningen på bilen. men jeg viste jeg hadde litt lite bensin (rett over reserve) så jeg kjørte litt og lyset til reservetanken kommer på. noen som har noen ideer på hva som kan være galt? har prøvd og resarte ip, men alle målerene går opp og ned men ikke tankmåleren. 

Setter stor pris på hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert men er typisk feil på e36 at instrumentene blir dårlig over tid veit jeg. Ene gangen jeg sku skifte pærer så lyste ikke varselampene osv når jeg satt tilbake kontakene igjen. Skjønte egentlig ikke helt hvorfor detta skjedde så jeg tok ut kontaktene igjen og satt di inn igjen og sjekket at di satt godt nok og da fungerte plutselig alt igjen. Merkelige greier men tyder jo på at det er dårlig kontakt i instrumentet eller i selve kretskortet.

Men er ikke sikkert dette er tilfellet ditt. Er det kun bensinmåler som ikke fungerer? Alt annet fungerer utenom det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...