Robert M-Power Gyberg Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Hei skulle her om dagen bytte instrumentpærene mine i ip siden de var defekte eller veldig dårlige. Tok ut panelet og bytta pærene, når jeg koblet det på igjen og vrei om tenningen funket ikke tankmåleren.... den bare står der den står når man vanligvis skrur av tenningen på bilen. men jeg viste jeg hadde litt lite bensin (rett over reserve) så jeg kjørte litt og lyset til reservetanken kommer på. noen som har noen ideer på hva som kan være galt? har prøvd og resarte ip, men alle målerene går opp og ned men ikke tankmåleren. Setter stor pris på hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mansur Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Har du sjekket sikriing - ossen type pærer har du satt inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert M-Power Gyberg Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Kan det være sikring når jeg kobler til et annet ip og tankmåler funker der? Satt inn originale pærer som hadde stått i et annet e36 ip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mansur Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Det er mulig at det er siktingen som har rykket, men siden du satt inn en brukt pære, er du sikker da at den er i funksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert M-Power Gyberg Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Hvor finner jeg sikringen til dette da? men rart at tankmåleren på et annet ip som jeg prøvde på funket... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Ta ut og inn kablene en tur til og sjekk etter at di sitter ordentlig. hao reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert M-Power Gyberg Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Har prøvd mange ganger men skjer ingen ting... Kan det være noe med loddinga inne bak dekselet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 13, 2013 Share Skrevet November 13, 2013 Er ikke sikkert men er typisk feil på e36 at instrumentene blir dårlig over tid veit jeg. Ene gangen jeg sku skifte pærer så lyste ikke varselampene osv når jeg satt tilbake kontakene igjen. Skjønte egentlig ikke helt hvorfor detta skjedde så jeg tok ut kontaktene igjen og satt di inn igjen og sjekket at di satt godt nok og da fungerte plutselig alt igjen. Merkelige greier men tyder jo på at det er dårlig kontakt i instrumentet eller i selve kretskortet. Men er ikke sikkert dette er tilfellet ditt. Er det kun bensinmåler som ikke fungerer? Alt annet fungerer utenom det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert M-Power Gyberg Skrevet November 14, 2013 Forfatter Share Skrevet November 14, 2013 Alt utenom tankmåleren funker som det skal, har prøvd og ringe i kontaktene og sjekket det men måleren beveger seg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 14, 2013 Share Skrevet November 14, 2013 Hmm kanskje det er en sikring som har tatt kvelden som mansur sier. Sjekk sikringboksen i motorommet å se om du finner noe som styrer dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå