BJ Skrevet November 17, 2013 Skrevet November 17, 2013 Hei Har en litt merkelig problem med kjølevæska på e39 min (520i, 99mod) Hver gang jeg kjører en liten eller lang tur så synker nivået i ekspansjonstanken, og jeg må etterfylle et par desiliter. Det som er litt merkelig er at ca samme mengde forsvinner uansett, samme om bilen blir kjørt 5km eller 500km. Har heller enda ikke opplevd at nåla på temperaturmåleren har gått over middels varme. Noen som har vært borti lignende og/eller kan tenke seg hvor kjølevæska tar veien/lekkasjen kan være hen? Takker for alle innspill!
BmwDieselPower Skrevet November 17, 2013 Skrevet November 17, 2013 Viss det ikke er synlige lekkasjer så er det vell mest sannsynlig toppakning:)
BJ Skrevet November 17, 2013 Forfatter Skrevet November 17, 2013 Spørsmål: Ved eventuell defekt topp-pakning: Burde det da ikke forsvinne en jevn mengde i takt med antall kjørte kilometer? Som nevnt forsvinner det like mye om jeg kjører 5 eller 500 km... Har for øvrig ingen vann vann i olja, den er helt fin og klar. Bilen går også meget effektivt, og snittet 0.7l/mil på en 300km helgetur med litt variert terreng. (ikke motorveier, og motoren er for øvrig en 2.0 rekkesekser)
NA Skrevet November 17, 2013 Skrevet November 17, 2013 Har ikke noe forklaring på hvorfor du har samme tap hele tiden, men har selv opplevd å ha lekasje som har vært så liten at den var "umulig" å se. Jeg kjørte bilen driftsvarm og presa den litt for maks varme, la bilen gå på tomgang mens du bruker ei lykt å lyser rundt i motorrommet etter lekasje. Jeg hadde en minilek i ekspansjonstanken som kun lakk da jeg hadde max trykk på systemet. Var også på baksida nederst så ikke lett å se, kjenn også etter om du lukter kjølevæske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå