Gå til innhold

Feilkode pga utdatert software?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motorlyset på 1-serien min har begynt å lyse, og jeg har hatt bilen hos BMW for å få sjekket hvorfor det lyser. De fortalte meg at det lyser fordi softwaren er utdatert, og de skal ha 3200,- for å oppdatere den , og eventuelt avlese andre feilkoder etterpå!?  Jeg synes dette høres mistenkelig ut, og kan ikke forstå at ikke bilen bare kan brukes med den softwaren som har fungert de siste 7 årene. Noen andre som har opplevd dette?

Jeg mistenker at Lambda sensoren er røket, og at det er derfor motorlyset lyser, men ifølge BMW kan de ikke lese ut noen andre feilkoder før jeg evt har betalt 3200,- for oppdatering..

Skrevet

Det høres merkelig ut men jeg har lært meg å ikke bli overrasket. Det her er jo fin anledning til å få bilen tunet, vi legger inn ny moddet software i ecu. 

Skrevet

Motorlyset på 1-serien min har begynt å lyse, og jeg har hatt bilen hos BMW for å få sjekket hvorfor det lyser. De fortalte meg at det lyser fordi softwaren er utdatert, og de skal ha 3200,- for å oppdatere den , og eventuelt avlese andre feilkoder etterpå!?  Jeg synes dette høres mistenkelig ut, og kan ikke forstå at ikke bilen bare kan brukes med den softwaren som har fungert de siste 7 årene. Noen andre som har opplevd dette?

Jeg mistenker at Lambda sensoren er røket, og at det er derfor motorlyset lyser, men ifølge BMW kan de ikke lese ut noen andre feilkoder før jeg evt har betalt 3200,- for oppdatering..

Hvilken modell av 1-serien er det snakk om, hva slags motor?

Skrevet

Bare bull. Det som ligger innpå er det beste som var da bilen kom ut, selvfølgelig virker den. Mulig det er små oppdateringer nå, men skal være fullt mulig å lese/slette feilminne uten å oppdatere.

En annen sak er gjerne om det er en kjent feil, f.eks overfølsom for enkel parametere e.l, så de vil kjøre oppdatering for å rette på kjente problemer, deretter se om det ligger noen reelle feil igjen etterpå.

sent by me, with Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...