Simbon Skrevet November 23, 2013 Skrevet November 23, 2013 (endret) Hei. Har hatt ett problem med tenningslåsen på min e36 i laaang tid då.... at den går rundt og rundt, menn nårr jeg legger litt press på nøkkelen "tar den liksom tak" da. Menn idag derimot, så tok den ikke tak. Noe jeg kan gjøre ? må jeg bytte hele tenningslåsen? noen som har åpnet denne tenningslåsen? trenger hjeelp, what to doo?? Haster, jeg er jo uten bil... Endret November 23, 2013 av sjøbuse Les forumsregler: 3. Ett utropstegn holder! - Vær forsiktig med tegnbruket og caps lock. Masse !!!!!!??!??!?? og STORE BOKSTAVER hjelper deg ingenting. Det blir bare uryddig, useriøst og slitsomt å lese.
E3Sex Skrevet November 24, 2013 Skrevet November 24, 2013 Er en kjent svakhet de e36 tenningslåsene, er vanlig etter noen år at en bit som holder sylinderen fast knekker av, så går det bare rundt. Du vel 2 valg egentlig, enten så kjøper du ny låssylinder fra bmw hvor nøkkelen du nå bruker passer, eller så kjøper du en brukt låssylinder med tilhørende nøkkel. Hvis du har startsperre flytter du chippen over fra en nøkkel til en annen. Sjekk ut denne videoen på hvordan du får ut sylinderen http://m.youtube.com/watch?v=tETEtb5Yr_o Har faktisk en gammel e36 tenningslås liggende med litt slitt nøkkel, men usikker om låssylinderen er hel eller ikke
Simbon Skrevet November 24, 2013 Forfatter Skrevet November 24, 2013 Takk for svar, vet du hva en låssylinder fra bmw koster da?
Simbon Skrevet November 24, 2013 Forfatter Skrevet November 24, 2013 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/delekatalog_32/32_0909 Det er del nr.5 ja? eller er jeg helt på bærtur?isåfall sto det ikke pris på den.
mege34 Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 Et tredje alternativ er å legge opp tre knapper i dashen trinn 1, trinn2 og start..d gjorde eg.. sendt from my unicorn using tapatalk
Simbon Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Skrevet Desember 6, 2013 Noen mulighet for å få fjærna startspærren ? Den spolen rundt nøkkelen kom rullende ut, og tror ikke bilen gjennkjenner nøkkelen etter noen forsøk på å rulle den sammen igjen.
Simbon Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Skrevet Desember 6, 2013 Noen mulighet for å få fjærna startspærren ? Den spolen rundt nøkkelen kom rullende ut, og tror ikke bilen gjennkjenner nøkkelen etter noen forsøk på å rulle den sammen igjen.
mege34 Skrevet Desember 6, 2013 Skrevet Desember 6, 2013 Fant en youtube film ved hjelp av et googlesøk av en som klarte d ved å lure systemet på en eller annen måte ved og legge opp en ny spool som han laget med noe ledninger og greier men husker ikke helt hvordan eller ka eg søkte på men hadde nok noe med ews og gjøre.. Går an men e nok ikke av de lettere ting og gjøre vil eg tro. sendt from my unicorn using tapatalk
Simbon Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Skrevet Desember 6, 2013 Tok spolen helt fra hverandre og fant ett brudd på den. Loddet bruddet og rullet den sammen igjen så fikk jeg starta Hadde også snabblim på viklingene slik at de ikke faller fra hverandre igjen !
glue Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 har sedd noe om å klippe èn grønn leding inn til ews eller hjerne, og dermed fått fjernet startspærren på e36?
jpse36 Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 funker ikke å klippe denne ledningen på ews 2. motoren vil ikke starte uten signal fra ews modulet så om du klipper ledningen. vil ikke styre-enheten få noen signal
mege34 Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 vil det funke og klippe den grønne ledningen på ews 1 ?
Thundercoil Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 Lagde salgstråd forleden. Du kan jo se om det er interessant. http://bimmers.no/topic/774727-selger-ny-tenning2-n%C3%B8kler-til-e36/
jpse36 Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 du skriver at den passer kun uten startsperre, men trådstarter har startsperre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå