E3Sex Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Hei, har da bestilt bakpotte til compacten og istedenfor å kappe i det gamle anlegget tenkte jeg å da bygge nytt fra katen, har da noen spørsmål. 318is/318ti m44 og m42 har en ekstra potte som sitter rett etter katalysatoren, vil det ha noen som helst negativ innvirkning på bilen ved å bytte ut denne med strakt rør? Tenker egentlig mest på effekttap? Bakpotta jeg har bestilt har 2,25" inlet rør, bør jeg benytte 2" eller gå for 2,5" rør, har det noe å si på 0,5" i forskjell på rørene?Også har jeg sett på originaleksosen at ved slutten av røret der flensen er festet med flensen til katen at røret har en sånn ring som gjør at flensen stopper opp, er det noe man må fabrikere selv eller får man kjøpt noen ringer man kan sveise på. Er den kanten som er bøyd utover jeg mener på bildet her:http://images.bimmers.no/files/7c1bbc8tul9flzhpvr4r.gifHåper noen som har mer kunnskap enn meg på dette kan svare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Ingen som har bygd eksos på bilen sin før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Fjærner du midtpotta bråker bare det mer. Er vel bare på turbo biler det har noe å si. Og om du skal sveise på del på det eksisterende må delene være så like som mulig evt bruke overganger få å få det til å passe. Og de ringene du prater om kan du få kjøpt løst hos koed eller en eksos forhandler. sent from my microwave using tapatalk E3Sex reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2013 Da har jeg bygd ferdig eksosen på compacten, ble 2,5 rør med fjernet midtpotte og bakpotte med doble stusser. Første inntrykk er at dette bråker hakket for mye, er for mye klang, dette skyldes nok midtre lyddemperen som er fjernet. Når det kommer til hvordan bilen oppfører seg så merker jeg at bilen har blitt latere under 4000. Kan dette skyldes størrelsen på rørene, blir 2,5 store rør i forhold til eksosmotstand eller har det ingenting å si og det er noe jeg innbiller meg? , vil det bli bedre effekt om jeg setter på en lyddemper imellom bakpotte og kat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Nei, motstand har bare noe å si på turbobiler Og lyddemperen demper bare lyden, du får ikkr mer effekt av det. sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2013 Hmmm kan det være eksoslekkasje som gjør at bilen er latere mon tro? Vurderer å fjerne 2,5 rørene og bare sette på org rør fra bakpotta og bak med lyddemper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Desember 4, 2013 Share Skrevet Desember 4, 2013 Hmmm kan det være eksoslekkasje som gjør at bilen er latere mon tro? Vurderer å fjerne 2,5 rørene og bare sette på org rør fra bakpotta og bak med lyddemper Eksoslekasje som er årsak til efekttap? Kansje men tviler sterkt, du kan jo teste med å ta hånda på eksosrøret og holde igjen. Effekttap kan skyldes tette rør. sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå