Gå til innhold

gåend topp-pakning? noe som ikke stemmer her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! gjelder en E39 med M52b25 Har lurt litt på etter motorbyttet at det har vært noe grums der man fyller på olje.. Noe gul aktig, men har vært så lite at jeg har tenkt at det ikke har vært så farlig og sjekket peilepinnen flere ganger.. Bilen har ikke skilt og bare startet noen ganger og latt den blitt normal varm(det har jeg vært forsiktig med) og slått den av igjen.. fylte på sånn biltema olje(ikke skyt meg) men jeg skal ha på noe skikkelig når den får skilter.. men idag når jeg sjekka påfyllingslokke fikk jeg litt sjokk.. hele påfyllings lokket er dekket av en gul guffe, men nedi der man fyller på olje er det fint :s peila olja og olja var veldig tynn.. Det bare rant av olje pinnen skikkelig.. men oljen er imellom svart og brun, liksom som det skal være.. bilen rister litt når den er kald og når den begynner og bli litt varmere så går den pent.. Men legger ved noen bilder :) håper noen kan gi meg svar :)
post-50457-0-90518300-1385286033_thumb.j
post-50457-0-94045800-1385286074_thumb.j
post-50457-0-87784800-1385286108_thumb.j

Skrevet

Har du sjekka kjølevæska? For sånn grums kan også komme av mye små kjøring og lignende....

Skrevet

Ok, og bilen bruker ikke kjølevæske heller?

Da kan det være oljen som gjør det. Har man mye små kjøring eller små oppstart for din del på noen type oljer får man dette.Fikk dette på gamle bilen min prøvde da GM sin olje, da forsvant den guffen der. 

Skrevet

motoren har sikkert stått en stund?

muligens i ett litt fuktig miljø?

ja du slipper å plukke ut motoren for det lille der. tørk av, følg litt med og tørk av om du finner mer.

når du får vann i oljen, så vil du få litt sånn guffe på peilepinnen din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...