Ruggen TR Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Skal bytte bil og har kikket på en slik BMW i fra 1998. Har ikke hatt BMW før så da tenkte jeg at jeg skulle høre med dere her inne om hva jeg må se nøye etter på denne modellen. Hva bør en slik bil ligge på? Hva er pluss og hva er minus med denne modellen? Alle tips taes i mot med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruggen TR Skrevet November 26, 2013 Forfatter Share Skrevet November 26, 2013 Glemte å si at bilen har gått ca 300000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Siden ingen andre har giddet å svare deg kan jeg prøve. Pluss med 525tds: - Overlegen kjørekomfort i sin prisklasse - Greit lydbilde til å være diesel - Potensiale for fornuftig tuning Minus med 525tds: - Motorvedlikehold kan etter mange år bli dyrt. Pumpe, filter, dyser etc er ofte kilder til trøbbel. Dyrt er det og. - Den bruker mye drivstoff, ligger stort sett på det samme som en 523. - Rust, og de evinnelige el-problemene med bakluka som alle 5-serie touring har. Jeg ville ikke gitt mer enn 40-45k for en 525tds. Det burde holde for å få et greit eksemplar. Hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt E39 med bensin, eller den dyrere 525d/530d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruggen TR Skrevet November 27, 2013 Forfatter Share Skrevet November 27, 2013 Takker så meget for svar. Har tenkt på chip til 170 hp, dette vil vel gjøre noe på forbruket? Har sett at de nesten alltid har rust på bakluka, men er det andre steder jeg må se etter rust også som er meget utsatte? Når du nevner el problemer på bakluka så viste jeg ikke at det var et stort problem, men når det er sagt så virker vel ikke visker bak mener jeg å huske. Er snakk om venne pris på 25k Og det er ikke hengerfeste, dette er noe jeg må ha men det bør vel ikke være noe problem å få tak i vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå