Espen Aass Skrevet November 30, 2013 Share Skrevet November 30, 2013 Hei. Har skiftet begge airbag, i ratt og dashbord passasjerside, men lampa lyser fortsatt. Har prøvd og nullstille med slikt apperat som tar service og airbag (Kjøpt hos Koed) men lampen lyser fortsatt. I det jeg starter bilen slukker den i 1 sekund for så og lyse igjen. Noen som har tips om hva som må gjøres? Bilen er en 1996 mod 728 i Mvh. Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 30, 2013 Share Skrevet November 30, 2013 Kan nok være sensormatta i passasjersete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet November 30, 2013 Share Skrevet November 30, 2013 Kan nok være sensormatta i passasjersete. Mistenker det samme. Men for å være sikker er det best å koble til et diagnoseapparat. Om det er matten, så er det bare å kjøpe seg en slik: http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=e38+airbag+sensor&_sop=15 og slette feilkoden. Modulen gir signal om at det sitter en passasjer i setet hele tiden. Airbagen vil altså gå av i en kollisjon uansett om der sitter noen eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 30, 2013 Share Skrevet November 30, 2013 ordentlig diagnose er tingen. om passasjermatten er deffekt, så funker en slik motstand, har en slik i min e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 30, 2013 Share Skrevet November 30, 2013 Om lampa lyser og matta er defekt vil også airbag utløses ved kræsj om det sitter noen der eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet November 30, 2013 Forfatter Share Skrevet November 30, 2013 Ok. Takk for tips. Lampa begynte og lyse i sommer da det var veldig varmt. Derfor tippet jeg at det var en airbaggene. Har handlet en slik en iCarsoft BMW/Mini Multi-system Scanner i910 så får vi se hva den sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Desember 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2013 Ok. Takk for tips. Lampa begynte og lyse i sommer da det var veldig varmt. Derfor tippet jeg at det var en airbaggene. Har handlet en slik en iCarsoft BMW/Mini Multi-system Scanner i910 så får vi se hva den sier. Da har jeg kjørt iCarsoft'en og dere hadde rett! K-E, fikk bud på 45 kr. så takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå