Riberto Skrevet Desember 1, 2013 Share Skrevet Desember 1, 2013 Heisann folkens! Jeg tenker å sette i manuell i 745'n min istedenfor den nåværende 3-trinns automaten. Det er en 82-mod, og dermed M30B32. Jeg leste for lenge siden at jeg må gjøre noe for å "lure" hjernen på disse modellene hvis jeg vil få en ombygging til manuell til å fungere bra. Noen her med erfaring vedrørende dette? Mvh Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 har hørt om dette på andre bmwer, må visst lure hjernen til å tro at den står i P, slik at man får start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riberto Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2013 har hørt om dette på andre bmwer, må visst lure hjernen til å tro at den står i P, slik at man får start. Ja, var noe sånt jeg og hørte tidligere. Noen her som har peiling på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Det er på m106 motorn man må lure en del. På m102 motorn som du har tror jeg ikke det er noe, muligens en ledning til ecu som må settes til jord eller 12v "styring av tenningskutt når automaten girer". Og selvfølgelig den som er nevnt over, den finner du nede ved gir velgeren bare og sette en jumpeledning mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 er da vell ikke noe tenningskutt når den girer? isåfall vlle det smelt i eksosen hver gang den girte under pådrag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Bensinkutt, men tror ikke m102 hadde noe sånt. På m106 får du ikke opp turbotrykket uten komunikasjon med gir ecu. Må ta hensyn til at m102 ikke har banke sensor før man leker seg formye med turbo trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riberto Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2013 Det er på m106 motorn man må lure en del. På m102 motorn som du har tror jeg ikke det er noe, muligens en ledning til ecu som må settes til jord eller 12v "styring av tenningskutt når automaten girer". Og selvfølgelig den som er nevnt over, den finner du nede ved gir velgeren bare og sette en jumpeledning mellom. Takker for svar! Det er med andre ord ganske simpelt; jeg starter bare med å "lure" den i park, så kanskje det er nok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 veit om fler som har lurt den i park og da har alt vært ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riberto Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2013 veit om fler som har lurt den i park og da har alt vært ok. Skjønner, da går det vel greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå