Gå til innhold

Manuell i 745i E23

Riberto
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg tenker å sette i manuell i 745'n min istedenfor den nåværende 3-trinns automaten. Det er en 82-mod, og dermed M30B32. Jeg leste for lenge siden at jeg må gjøre noe for å "lure" hjernen på disse modellene hvis jeg vil få en ombygging til manuell til å fungere bra. Noen her med erfaring vedrørende dette?

Mvh Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på m106 motorn man må lure en del. På m102 motorn som du har tror jeg ikke det er noe, muligens en ledning til ecu som må settes til jord eller 12v "styring av tenningskutt når automaten girer". Og selvfølgelig den som er nevnt over, den finner du nede ved gir velgeren bare og sette en jumpeledning mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på m106 motorn man må lure en del. På m102 motorn som du har tror jeg ikke det er noe, muligens en ledning til ecu som må settes til jord eller 12v "styring av tenningskutt når automaten girer". Og selvfølgelig den som er nevnt over, den finner du nede ved gir velgeren bare og sette en jumpeledning mellom.

Takker for svar! Det er med andre ord ganske simpelt; jeg starter bare med å "lure" den i park, så kanskje det er nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...