320e36 Skrevet Desember 2, 2013 Skrevet Desember 2, 2013 Har ett lite problem, Motoren har begynt å fuske mer å mer i det siste om jeg kjører noen km. Den høres igrunnen ut som ett maskingevær på høyt turtall, å ei snekke på tomgang(eksosen)! Den er ganske så dau, men plutselig kan den komme igjen! Tenkte først dette måtte være en coil eller noe der, men ingen feilkoder! Har nå en mistanke om det er en av katalysatorne som er ca helt tett. det er jo dobble rør på denne med 2 katter! Andre forslag/erfaringer ?
vegard89 Skrevet Desember 2, 2013 Skrevet Desember 2, 2013 For meg høres det ut som den ikke går på alle syl? Har du sjekket om det er oljesøl rundt nedi ved plugghullene? Dette ser du veldig fort om du skrur opp og ser. Veit værtfall at dette er veldig vanlig på rekkesekserne. Og om dette er et tilfelle så vil du mest sannsynelig få disse symptomene. Og da må du i såfall bytte toppdekselpakning. En anen ting du kan prøve er å koble av en og en kontakt til coilene dine å se hvem som fungerer og ikke. Da ser du fort om det er en av coilene som lager krøll.
320e36 Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Skrevet Desember 2, 2013 er tørt å fint ved coilene! har såvidt dilla litt med dem. skulle tro det hadde kommet feilmld om feilen lå der
vegard89 Skrevet Desember 2, 2013 Skrevet Desember 2, 2013 Okei Ja godt mulig. Men har du prøvd å sjekket ut med coilene når problemet oppstår?
bmwmann24 Skrevet Desember 3, 2013 Skrevet Desember 3, 2013 Den snekkelyden du beskriver hadde jeg og. Visste seg at en tennplugg ikke var skrudd hardt nok til.. Prøv å bank i katalysatorene, om det rasler inni der så har du mest sannsynlig en løs del som blokker esksosen! Ta ut plugger å kjør starmotor litt, bytt/rens av plugger er jo greit å gjøre uansett og.
320e36 Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Skrevet Desember 3, 2013 Skal skjekke. Er først etter noen km problemet starter. Tipper selv det er varme som utvider den defekte katten å blokkerern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå