Gå til innhold

E36 316i -> 318IS (M43B16->M42B18) Div spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tak i det fra en på forumet her til 500kr inkl frakt. Er jo mulig servoslanger fra m40 motorene passer også :)

Nye koster de mye (husker ikke hvor mye, men husker jeg sjekket)

Er trykkslanger ja, er de som går fra pumpen til tannstangen.. (Innom en beholder osv)

Skrevet

Fikk tak i det fra en på forumet her til 500kr inkl frakt. Er jo mulig servoslanger fra m40 motorene passer også :)

Nye koster de mye (husker ikke hvor mye, men husker jeg sjekket)

Er trykkslanger ja, er de som går fra pumpen til tannstangen.. (Innom en beholder osv)

OKei, takk! 

Glemte å legge ved link i stad, http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Delekatalog_32/32_0650

Er det nr.5  ? trenger jeg flere ? Eller bare en av nr.5 ? Flott skal udnersøkes :D

Skrevet

Du trenger alt der :)

Så jeg kan i ikke prøve over andre komponenter fra M43B16 motoren som står i nå ? 

Var en som nevnte tidligere i tråden at jeg bare trengte Servoslanger + servopumpa fra M42, resten kunne brukes fra M43, kan du bekrefte dette ved ditt tilfelle ?

Skrevet

M42B18 FØR 09 1993 (september) har den tynne kilereima/viftereima + egen gilereim til servopumpe. Da jeg byttet motor i min iS 93 mod. satte jeg inn M42-1994 mod. motor. (har ikke startsperre)

Den nye motorn hadde den brede multireima som også snurra servopumpa. måtte bytte servopumpe,(kjøpte fra en 325) men jeg brukte de gammle servoslangene, skjønner ikke helt at noen sier at de ikke passer fra din 316.

Har 328 motor fra 96 i bilen min nå, servopumpa er orginal fra 328, men styresnekka tok jeg fra en M43 316 97 mod. Alt er likt :)

Skrevet

M42B18 FØR 09 1993 (september) har den tynne kilereima/viftereima + egen gilereim til servopumpe. Da jeg byttet motor i min iS 93 mod. satte jeg inn M42-1994 mod. motor. (har ikke startsperre)

Den nye motorn hadde den brede multireima som også snurra servopumpa. måtte bytte servopumpe,(kjøpte fra en 325) men jeg brukte de gammle servoslangene, skjønner ikke helt at noen sier at de ikke passer fra din 316.

Har 328 motor fra 96 i bilen min nå, servopumpa er orginal fra 328, men styres)nekka tok jeg fra en M43 316 97 mod. Alt er likt :)

Okei, så jeg trenger 328/325 Servopumpa og ikkje slanger ? :)

Skrevet

Okei, så jeg trenger 328/325 Servopumpa og ikkje slanger

Mener at den servopumpa du har i dag kan moteres på iS motoren hvis du har den brede multireima ?  Du har jo 1998 mod 316 M43. Min tannstang er fra lik bil som du har fra 1997 og servoslangene passer hvertfall. 

Skrevet

Mener at den servopumpa du har i dag kan moteres på iS motoren hvis du har den brede multireima ?  Du har jo 1998 mod 316 M43. Min tannstang er fra lik bil som du har fra 1997 og servoslangene passer hvertfall. 

Søkte opp på GS bildeler om det var samme dele nr. 

Fikk opp følgende: 

At det skulle vær samme servo pumpe på M42 motoren 318Is og M43 Sedan 316i. (vil det si at det er samme på touring også ? ) Men når jeg søkte opp M44 sin Servopumpe, så var det samme dele nr. som Touring 316i :o

Edit: bytta du heile eksos anlegget til IS eksos ? Eller brukt grenrør fra M42/IS og skøyta til fra 316i eksos ? 

Skrevet

Er likt på alle e36r utenom compact :)

100% Sikker ? Selv om det er IS coupe versjon eksos, som skal ha sportsunderstell ? :)

Takk for hurtig svar, du vet ikkje hvor motor nummeret på M42B18 motorer pleier å stå da ? 

Skrevet

100% Sikker ? Selv om det er IS coupe versjon eksos, som skal ha sportsunderstell ? :)

Takk for hurtig svar, du vet ikkje hvor motor nummeret på M42B18 motorer pleier å stå da ? 

Hva har eksosen med at det er sportsunderstell? :P

Er likt ja på alle bortsett fra compact.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...