Gå til innhold

Spørsmål ang nivå på kjølevæske e36


Kattlikzm
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Like etter at jeg skrur av tenningen når motoren er varm får jeg opp varselen "Check Coolant Level". Nivået er bare litt under det anbefalte. Har ingen problemer med at motoren overkoker, og heller ingen varsel mens jeg kjører, bare når jeg skrur av motoren rett etter å ha kjørt i +20 minutter.

 

Når motoren er kald derimot, og du åpner lokket til ekspansjonstanken, viser den at det er mer enn anbefalt.

 

Er dette vanlig? <-- Hvorfor får jeg varsel omtrent hver gang jeg fyller på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være nivå sensoren som begynner å tulle.. Når motoren er kald så fyller du ekspasjonstanken helt full. Fyll helt til det renner over med kjøleveske. Så kjører du en god tur slik at den blir god og varm. Da er du hvertfall sikker på at alt luft er ute av systemet. Hvis feilen er der forsatt så prøv å ta av ledningen på nivåsensoren og kortslutt den med en liten ledning. Forsvinner feilen da er det nivåføleren som fusker vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være nivå sensoren som begynner å tulle.. Når motoren er kald så fyller du ekspasjonstanken helt full. Fyll helt til det renner over med kjøleveske. Så kjører du en god tur slik at den blir god og varm. Da er du hvertfall sikker på at alt luft er ute av systemet. Hvis feilen er der forsatt så prøv å ta av ledningen på nivåsensoren og kortslutt den med en liten ledning. Forsvinner feilen da er det nivåføleren som fusker vil jeg si.

Hmm sikker på at jeg bør fylle på til maks når motoren er kald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer igjen.

 

har lagt merke til at kjølevæske nivået er der den skal være når motoren er kald. Etter du har fått motoren varm, ser man at nivået er mye lavere, nesten i bunn faktisk! Når du skrur av tenningen da, får du først varsel, og innen et par minutter igjen er kjølevæske nivået der den skal være igjen. Hva kan problemet være? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart fenomen. Virker som at du har mye luft i systemet og at du har en lekkasje en plass som slipper inn luft som gjør at kjølevesken renner tilbake i tanken når du stopper motoren. Aldri vært borti det du beskriver. Eneste jeg kunne tenkte på.. Er slangene inn og ut av radiator harde når motoren er drifts varm etter en god kjøretur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...