skimz Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Hallo godtfolk!Litt info:Etter et års tid bak rattet på en Audi A6 2.5TDI Q-Tip. Avant. har jeg nå endelig kommet tilbake der jeg hører hjemme.Bak rattet på en BMW. Har fra før av hatt;88' E34 525i Sedan96' E36 316i Sedan92' E36 320i mtech SedanSå etter en superkort periode med en Mitshubishi Carisma (2mndr) og da nevnte A6 følte jeg at jeg måtte tilbake til noe som ga riktig kjøreglede!Legger først ved et par bilder av tidligere biler.92' E36 320i mtech SedanAudi A6 2.5TDI Q-Tip. Avant.Så valget denne gangen falt altså på en 02' E46 316i mtech Sedan.Denne ble handlet fra en annen Bimmers-medlem med stor fryd!Dessverre bare en 316i, men den har alt det rette utstyret, så holder lenge for min del Utstyrliste:S226A Sports suspension settingsS249A Multifunction f steering wheelS320A Deleted, model letteringS338A M Sports package IIS354A Windscreen, green-tinted upper stripS415A Sun-blind, rearS428A Warning triangle and first aid kitS441A Smoker packageS464A Ski bagS473A Armrest frontS481A Sports seatS494A Seat heating driver/passengerS495A 3-point belt & head restr'nt,rear middleS502A Headlight cleaning systemS520A Fog lightsS522A Xenon LightS534A Automatic air conditioningS550A On-board computerS650A CD playerS661A Radio BMW Business (C43)S710A M sports steering wheel, multifunctionS716A Aerodynamics packageS760A High gloss shadow lineS772A Interior strip strips, Alu Black CubeS775A Headlining anthraciteS785A White direction indicator lightsS788A BMW LA wheel, IndividualS818A Battery master switchS842A Cold-climate versionS863A Dealer List EuropeS888A On-board literature, DanishS896A Daytime driving lightsS925A Dispatch protection packS548A Kilometre speedoS851A Language version GermanLegger ved et par bilder fra rett etter jeg kjøpte den. Per dags dato. Har ikke altfor mange store planer for den. Men blir litt småfiks ettersom tiden går. Har allerede fått gjort litt.Planer:* Sort grill - DONE* Tyske farger i grill - DONE * Nye tåkelykter m/ 80W LED pærer - DONE * LED-skiltlys - DONE* LED-ryggelys - DONE* Original koppholder - DONE* Nye skilt - DONE* 6000k Xenonpærer - DONE (Philips 85122WX)* Alcantara gir & brekk poser - DONE* Nye skiltholdere - DONE * Klare blinklys m/sort ramme foran - DONE * Nytt panser-emblem - DONE * BMW Scanner - DONE * AVIN dobbeltdin spiller ** Iphone-dock i askebeger * BBS RC303 18x8.5. - DONE Hadde liggende litt gul lyktefilm så dette ble påklistret grøftelysene. Må få kjøpt nye tåkelykter etterhvert da reflektorene er helt brent opp i begge to. Da blir det vel noen LED pærer der tenker jeg US-parklys oppsett var på bilen fra før av. Synes dette er fint selv, sitter angeleyes der, men disse er koblet fra.Hva er meningen til folket ang. US-lys kontra AE?Kommer flere bilder med de oppgraderingene som er gjort! Kom gjerne med tips og innspill, første gangen jeg har tatt meg tid til å lage en tråd om noen av bilene mine. Les videre i tråden for flere bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Senk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2013 Er originalt mtech understell på den, så er lav nok for min del. Er ikke akkurat perleveier i området her heller. Får evt. se til våren når hva det blir av sommerfelger og ta det derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2013 Bitteliten update. Da har jeg bestillt 2stk Philips 85122WX 6000k pærer. Så får jeg endelig to like pærer i front, antagligvis litt sterkere lys også Dessuten fikk jeg bestillt et par LED-ryggelys fra DX i dag. Hadde disse på Audien, og lyste opp som en sol bak bilen. + Div stickers. Gleder meg til å få pakkene i hus! I morgen går dessuten turen innom biltilsynet så jeg får bestillt meg den nye skilttypen. Bildeupdate kommer med en gang bilen er skikkelig vasket og været tillater det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2013 Koppholder og myntboks til midtkonsollen er nå på vei. Bestilte også en liten morsomhet til koppholderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2013 Tok et kjapt bilde med tlf i dag. også hadde jeg et bilde av interiøret på tlf. Gleder meg til koppholderen og alcantara posene kommer! fant også et bilde av gamleskuta. e34 525i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Ska følge med ! Fin bil!Kunne ikke sendt meg link til koppholder å led ryggelysene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2013 Ska følge med ! Fin bil! Kunne ikke sendt meg link til koppholder å led ryggelysene ? Tusen takk! LED-ryggelysene finner du her! - Regner med at disse iallefall passer de fleste E46 baklyktene. (BA15s). Koppholderen finner du her! - Ikke OEM, men antagligvis så god som OEM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2013 Billige Alcantara gir og brekk-poser. Disse jeg har bestillt. Her er også bilde av gamle E36 316i. På tur over hardangervidda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2013 Var innom biltilsynet for å skaffe nye skilter i dag. 140kr. Ikke værst! Fikk beskjed at de skulle komme i løpet av uka. Spurte også om skiltrammer, men de hadde kun rammer med reklame på. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe helt sorte skiltrammer uten reklame? Justerte også nærlysene i dag da jeg synes det har vært ekstremt mange som har blinket på meg i denne bilen. De var stilt nesten helt til topps. Har i bunn og grunn ikke trengt å bruke fjernlyset før nå. Så da slipper jeg forhåpentligvis å plage altfor mange andre med feilstilte lys.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Bilxtra har rammer uten tekst og bilder Fin bil. 2,5tdi har jeg hørt er en skummel motor. Hehe. Men det må fortsatt være kjedelig å gå fra den til 316. Men hvis det ikke plager deg har det jo ingenting å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2013 BilXtra har? Flott. tar en tur dit når de nye skiltene kommer. Så lenge TDI'n blir godt vedlikeholdt og får god olje relativt ofte kan de gå langt! Men er det brukt noe halv-jalla olje og ikke vedlikeholdt godt risikerer kammene og slite seg. Det blir en dyr affære. Nå er jo A6'n en stor og tung bil også. Blir som et lite slagskip i forhold til 3-serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2013 UPDATE: Da har jeg fått de nye skiltene. Hentet hos BT i dag. 2 dager etter bestilling, imponert! Stakk dessuten innom BilXtra og kjøpt en ny skiltholder bak, uten tekst. 79,90,-. Må bare beklage de rævva mobilbildene, men bedre enn ingenting? Mottok også en pakke i dag fra eBay. De nye D2S pærene! Skal få satt inn disse så fort været tillater det. Skal se om jeg får lagt opp et bilde der jeg sammenligner med det gamle lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2013 Klarte ikke å dy meg. Skulle egentlig bare sjekke hvor lett det var å ta ut de gamle pærene, endte med at begge ble byttet. Skal få tatt noen bilder når det er opphold. Lyset ble iallefall klart sterkere, og mye hvitere. Ikke sånn harry-blått som mange forbinder 6000k med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Fikk enda en julegave fra eBay i dag! Litt småsnacks bare. Fikk 2 stk hvite nurburgring stickers, så har et til overs om noen er interessert. Da har jeg fått satt på litt stickers! Kult? Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan fjerne det glass-festet til autopasset? Er bare i veien for meg når jeg ikke har autopass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå