Gå til innhold

E39 - motor stopper på tomgang..


Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld merka jeg at bilen plutselig stoppet på tomgang, så at turtallet lå litt under der det skal være og så plutselig så stoppet den bare, skjedde 2 ganger utover kvelden. Har lest litt og sett at dette kan være kamaksel sensor (?). Den drar som normalt og oppfører seg helt vanlig så lenge den ikke står i ro, da vibrerer den også littegranne.

 

Tips? :)

Skrevet

Ville begynt med det enkleste og billigste først, tomgangsregulatoren. Kan være nok og bare rengjøre og smøre denne. 

Skrevet

Ville begynt med det enkleste og billigste først, tomgangsregulatoren. Kan være nok og bare rengjøre og smøre denne. 

Hvor befinner denne seg og hvordan gjør jeg det?

 

Takk for all hjelp :)

Skrevet

Har 98 mod, så m52 har du et bilde av den der også? hadde vært til stor hjelp :D

Skrevet

Fantastisk, jævla drittbil...I dag når jeg skulle starte den når motoren var varm, slet den litt med å starte og en kan si at motoren ikke hørtes så jævla frisk ut..Tror dere at det kan ha noe med det samme og gjøre eller blir det enda dyrere å fikse?...Skulle kjøpt meg en Corolla istedetfor..hmm

Skrevet

diagnose er tingen.

men siden den kubber på varm motor, og er vanskelig å starte, så holder jeg en knapp på veiv sensoern.

anbefaler å kjøpe den ny og orginal.

Skrevet

diagnose er tingen.

men siden den kubber på varm motor, og er vanskelig å starte, så holder jeg en knapp på veiv sensoern.

anbefaler å kjøpe den ny og orginal.

 

Kjenner ingen som kan ta diagnose, og verksted regner jeg med at blir dyrt? Vanskelig å skifte veivsensor?

Skrevet

betalte vel 250kr på ett lokalt verksted her i Bergen for full diagnose :)

ikke vanskelig å bytte sensoren, bare litt trangt nede der den står, og trangt inni innsuger der stikket står.

Skrevet

betalte vel 250kr på ett lokalt verksted her i Bergen for full diagnose :)

ikke vanskelig å bytte sensoren, bare litt trangt nede der den står, og trangt inni innsuger der stikket står.

Hmm, det var jo ikke så værst egentligt.

Skrevet

Blander ikke veivsensor og kamsensor her?

Veivsensoren sitter greit til på M52,rett under vannpumpa. Når denne røyk på min var motoren totalt død.

Kamsensoren sitter mellom innsuget og oljefilteret.  Når denne tuller kan man vel få ujevn gange og slikt.

 

Men ville som de andre her sier,tatt en diagnose før man begynner å bytte deler på måfå :)

Skrevet

Blander ikke. Er jo litt trangt nede under vannpumpen. Og litt køddent å få ledningen opp derfra om alle dekslene er der enda. Når man har byttet sensor før, da vet man hvor alt er og dermed er alt lettere :-)

Skrevet

Det du sier combatkit er korrekt, dersom dette er en M52 motor. Men om vedkommede har M52TU eller M54... Så er det verre, da mente jeg at veivsensoren lå ganske langt bak?

 

Uansett, til trådstarter: Er bilen din enkel vanos eller dobbel vanos?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...