Gå til innhold

Vannpumpe e36 overoppheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen :) Starta bilen idag så stod den og gjekk på tomgang 30 min +- så begynte varmemålern å bevege seg langsomt til rødt. Når jeg skrudde av bilen rett før pila stod på rød. Då freste det godt av kjøleNlegget... Noen anelse hva det kan være? Har luftet og det er ikke det.. Kan det være vannpumpa eller termostaten :)? Takker for at dere tar tida til å lese dette :)

Skrevet

Må nesten bare ser hvor det freser fra. Har sett flere tilfeller på m43 at plastrøret fra termostathuset har en liten sprekk i seg som er nesten umulig og se før den overopphetert og det begynner og frese ut av den

Skrevet

Koker bilen hver gang, og koker den kun på tomgang eller mens du kjører også? Start med å lete etter lekkasjen. 

Hvis du ikke mister vann så kan det jo være mangel på sirkulasjon, altså pumpe eller termostat. :) Begge deler er en relativt enkel jobb.

Skrevet

Lekkasjer er det ikkje meir av. Fresinga kommer fra ekspasjonstanken (lokket). har kunn merket det på tomgang og det tar god tid fra pila beveger seg fra normal temp til rød og det Skal litt varme på anlegge til. (Skal teste om den blir varm når jeg kjører idag ;))

Skrevet

Sender den på verksted imorga for å finne ut feilen :) Dritt lei av problemer med kjøleanlegget... Kan no gi en liten update her når jeg finner det ut :) 

Takker for svar :)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...