tor.daugstad Skrevet Desember 12, 2013 Skrevet Desember 12, 2013 Hei Har nettop byttet motor fra m50b20 til m50b25.. Men har eit problem med turtallet. Motoren hadde automat girkasse før, men eg har byttet til manuel. Veit ikke om der har noe betydning. Men turtallet ligger på rundt 1200-1300 rpm på tomgang. Har det noe med hjerner eller luft mengdemåleren å gjøre, eller kan eg stille på noe? Har byttet lamdasone som eg har kjøpt ny på koed.no, men ikke noe forskjell. Takker for svar Eit lite bilde for dem som liker det
Pesslaad Skrevet Desember 12, 2013 Skrevet Desember 12, 2013 Bare å stille på gasswaieren ved gassspjeldet
tor.daugstad Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Skrevet Desember 12, 2013 Har stilt på den, men til ingen nytte :/
tor.daugstad Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Skrevet Desember 12, 2013 Det kan være mulig, men eg merker ikkje noko uvanlig når eg kjører..
carburetion Skrevet Desember 12, 2013 Skrevet Desember 12, 2013 Er nok mest sannsynlig falsk luft, sensorer, eller at f.eks air condition står på. Du kan jo måla gasspjeldsensoren, den virker inn på turtallet. Instrumentet har innvirkning på turtall. Og turtallet blir påvirka av farten. Så viss du ikkje finner noke feil på innsuget, eller følerer, og har mykje peng, så kan du prøva å kjøpa deg eit instrumentpanel som har stått i ein lik bil med Manuell.
toringedau Skrevet Desember 12, 2013 Skrevet Desember 12, 2013 Skal se i helgen etter falsk luft tenkte eg. Det har vore air condition på bilen før, men har bare ikkje hatt på reimen å hjulet. Har det noe å si om eg tar en gasspjeldsensor fra ein m50b20 for å teste? har flere m50b20 motorer liggande og visst eg skal bytte instrument må eg ha nytt ledningsnett også, har instrument liggande Eg kommer til ta noen tester i helgen å se hvordan det går, takker for all informasjon so langt !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå